Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Det knallar

Publicerad 2013-11-18 22:36:22 i Familj,

Nu börjar vi få rutin på amning, tillägg, blöjbyten mm. Sovningen däremot varierar. Vissa dagar är lillan vaken från morgon till eftermiddag. Är hon inte lite väl liten för det!? :O

Nu ligger hon och gnyr i sin spjälsäng. Vi bestämde ju å det bestämdaste att hon INTE skulle sova i vår säng. Lätt att säga innan barnet ens har poppat ut. Nu har hon ju ändå sovit emellan oss, typ någon stund varje natt....

Orsaker;
svårsövd i spjälsäng efter amning på natten.
Mamman trött; lindrigast så.
Kräks mycket, vill gärna ha henne nära pga det.
* Ursäker japp. ** Sen är det ju så mysigt. Ja tills de är 2-3 år och tar MEGAMYCKET utrymme och vi bara önskar att det lilla livet vant sig vid att sova ensam.

Inatt ska hon sova i sin säng. Hela natten.

Tror jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela