Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Inskrivning MVC

Publicerad 2013-03-14 16:26:37 i Familj,

Det känns lite overkligt. Att vi sitter hos barnmorskan igen. Inskrivningen trodde jag skulle ta 20 minuter, tog 1;40 timme!? Resultaten av proverna var bra, förutom: Socker i urin!!! Wtf!! Historien upprepar sig. Eftersom jag har BMI på 31 blir det en underbar glykosbelastning (ironi). För alla med BMI över 30. Jag ska då alltid ha denna övervikt emot mig, grrr. Nu hade jag kanske fått liv att göra den ändå med tanke på urinproven men det är enerverande ändå.

Framöver blir det 2 tillväxtkontroller, en eftersom graviditeten uppkommit genom IVF, och en för att jag är GBP-opad. Sen samtal på specialmödravården för att jag önskar kejsaranitt efter förra förlossningens utgång. Klippkort på Mora lasarett med andra ord. Det är ju nästan en 50% tjänst att vara på smällen.

Ska bli en spännande resa. Få se om det blir samma bergochdalbana som förra gången med 2-3 x UVI, misstänkt havandeskap, pinka i hink, elefant fötter och jätteläppar, inläggningar och traumatiska dygn 2,5 dygn med värkar och slutligen akut snitt. Eller det kanske blir "a walk in the park". Kommer inte att ta ut något elände i förskott den här gången, det blir som det blir ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela