Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

shit vilken dag

Publicerad 2012-10-29 20:56:00 i Allmänt,

Ja jag vet ju att alla har sitt men ojojoj vilken dag!! Får jag delge Er lite kring min hektiska dag? Bara lite............ snälla.............

1. Vaknade
2. Det hade snöat (till Idas stora förvåning OCH glädje).
3. Volvon i backen = ingen lek
4. Staketet nedanför backen; hur tänkte vi!?!
4. Insåg att det är dax att köpa ny bil, en med fyrhjulsdrift. För att minimera chansen/risken att glida in i staketet en snöig/isig dag.
5. Lämna Ida, jobba
6. Hem på lunchen för att elda och skotta snö, phu
7. Akut-handling
8. Åter till jobbet efter en lååånglunch
9. Hämta Ida
10. Skotta mera blötsnö
11. Finbesök av fina flickor, toppentrevligt verkligen!!
12. Natta Ida (somnade på två sekunder)
13. Leta bankkort
14. Räkna på bilaffärer, Ivf behandlingar, snöslunga
15. Betala räkningar
16. Elda
17. Tvätta, torktumla, ta hand om ren tvätt
18. Hormonstinn och livsfarlig
19. Göra matlåda tills imorgon
20. Sura hallgolvet där soppåse stått och läckt
21. Plocka ihop leksaker
22. Gå ut med sopor
23. Diska
24. Lägga fram morgondagens kläder och dagissaker
25. Andas
Phu, nog är det tur att det snart är morgon igen så allt kan börja om ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela