Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Månadens vikt; 5 månader efter operation

Publicerad 2012-01-31 20:33:38 i Allmänt,

Herregud, det har gått 5 månader!!! Tiden går fort. Tyvärr försvinner inte vikten lika snabbt men det går åt rätt håll; vikten är nu 96,9 kg!! Jag ska göra en tabell så det blir lättare att se framstegen. Men inte nu. Nu är jag barnvakt åt en bekants dotter då denne saknar släkt å vänner och ska till att föda barn. Det är ärligt talat lite svårt att ta hand om en nästintill okänd 5-åring. Att förklara saker och försöka lösa problem på engelska är inte helt lätt det heller, men vi gör det bästa av situationen. Nu sover båda tjejerna iallafall. Åter till GBP-snacket. Det är rätt vanligt med dessa operationer. Jag kan snabbt räkna upp minst 10-15 personer som har gjort det. Träffade en fd taxikollega som skulle göra operationen igår. Jag vet precis hur han mår idag, hans nya liv ligger framför honom. Jag tycker på ett sätt att det inte är någon skillnad på min feta lekamen, magen är stor, låren likaså. Men jag ser ju i ansiktet att jag har krymt. Det känns också på flåset när jag och Ida dansar, jag kan till och med jordlyfta utan större risk för jordskred!! Boxningen påbörjades, liksom Friskis & Svettis, sen kom förkylning, feber, halsont och nu även hosta. Jag kommer igen när jag mår liiite bättre. Dansar på här hemma så länge. Det gäller att få till det med träning för att forma kroppen och undvika så mycket gäddhäng och ridbyxlårshäng som möjligt. Önska mig lycka till den här kommande månaden. Jag börjar att jobba så smått i februari för att öka på till 90% fr.o.m mars!! Rutiner; here we come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela