Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Månadens vikt; 4,5 månader efter operationen

Publicerad 2012-01-03 08:52:31 i Gastric Bypass,

98,6 kg!! Jag har lämnat tresiffrig vikt för ALLTID!! Vilken känsla. Totalt från inskrivningen på Ersta: 21.7 kg. Jag har nog aldrig skrivit vad jag har vägt som mest, när jag var allra fetast för ca 10-11 år sen? Hemska 136 kg. Så med andra ord har jag en gång i tiden vägt över 37 kg mer än idag!! Fatta att det mesta var jobbigt, tungt och eländigt. Men en dag bestämde jag mig: nu måste jag ta tag i mitt liv om jag vill fortsätta ha något. Med hjälp av camebridgesoppa gick jag då ner 24 kg! Gick sen upp 8, ner 7 osv. Andra dieter och träningar resulterade i att jag gick ner till 102, blev gravid gick upp, gick ner å sen upp igen. NEJ!!! Hjälp, och tack och lov tog jag hjälp, för att vara med i en viktbergochdalbana är emotionellt superjobbigt. Att känna sig värdelös, fet, ful och mindre värd än alla andra är inte kul, för det gjorde jag. Utom hemma, tack Roine <3 Den största lättnaden nu, är att jag vet att detta är varaktigt. När kroppen gått ner till sin idealvikt så kommer jag att pendla ungefär +-4 kg om jag är rätt informerad. Visserligen går det rätt sakta med minuskilona men då låter jag mig inte nedslås utan tänker på att jag kommer att fortsätta gå ner under cirka ett år till!! -12 kg till (-1 kg per månad) skulle betyda att jag vid nästa årsskifte väger 86 kg. Det får bli mitt mål att uppfylla under 2012!! Om det blir mer så är övriga minuskilon en BONUS. Adios amigos

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2012-01-03 16:23:23

Grattis Ann! Åh vad kul för dig att du når dina mål!

Postat av: Anett

Publicerad 2012-01-06 12:26:47

Grattis va kul att du kommit under 100 strecket!! Hoppas det går lika bra i fortsättningen!! Det är så underbart att veta att detta är permanent och inte något jojo bantning!! Lycka till i fortsättningen!! Kram Anett!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela