Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Häst och blandat

Publicerad 2012-01-29 17:49:34 i Allmänt,

Jag är fortfarande kär i bilar av märket XC90, ja Volvo då ´rå. Vi håller på spånar i bilbyte men vi får se vad det kan bli.

Ett besök i Kvarnåker är alltid trevligt. Ida börjar för det mesta besöket med att hälsa på Fredrika.

Tvillingarna var rätt lika idag, tycker ni inte. Ja då menar jag att de var lika varandra, inte grisen Fredrika!! :O

Sen kom farmor ut och de båda åkte lite sparkstötting.



Sen fastnade Ida vid Rebels släde.... Det var läge för en provsittning tyckte snuttan.

Strax därefter kom jättehästen och blev fastsatt eller vad det nu heter i hästsammanhang...


Min egen rumpa kändes genast ganska liten i jämförelse med denna som vi såg på väldigt nära håll.


Nu har vi gjort årets första åktur med Rebell. Ida sa inte ETT enda ljud på hela färden. Hon satte med händerna mot varandra som om hon bad en stilla bön och vem vet; det kanske hon gjorde också.

Det var en vacker vinterbild på häst och släde.

När vi kom in fick jag se denna vackra bild i en bröllopstidning.
 
Det är en sommarbild på Rebell och Jan som skjutsar min goda vän Marias syster och make då de gifte sig. Jag tror faktiskt att de åkte i samma kärra som jag och Roine fick åka i då vi gifte oss!!

I reportaget i tidningen Bröllop fanns också Maria med, kolla själva:

Najs!!! 

Igår var det vårrulle hos mormor så den här helgen blev det inte mycket matlagning. Förutom nu då, då det ska tillverkas 14 matlådor till Roine som snart drar iväg på sin sk "turnus" till Norge igen.

Hur roligt var det på middagen igår då?? Ja så roligt som det kan bli för en 1 årig liten tjej som bara älskar att få hjälpa till i köket!! Med andra ord: underbart skoj.

Hur blöt tror ni Ida, kläderna och golvet var efter den här diskningen? Lägg på lite extra på det ni först trodde så är ni och nosar på sanningen.

Vi har hunnit med lite bob och pulkaåkning här hemma i backen också.

Ida och jag brukar åka på boben, då ropar hon ÅHHHHH hela vägen när och när vi väl har sladdat och stannat så klappar hon förtjust i händerna. Kan en mamma då bli lyckligare tro?

Känner ni liksom jag att det finns så mycket här i världen man behöver och vill ha?? Jag och familjen var på Ellos möbler i Malung och gick en vända. Det här vill vi ha efter det besöket:





Barnmöblemang, jajamensan!! =)
p.s kvinnan i kassan på babyproffsen tyckte att 1,5 år var lite väl ungt att börja pott-träna. Då sa jag inget om att Ida satte på pottan för första gången när hon var ett halvår typ, och då kissade hon i pottan dessutom. Men nu har vi haft ett uppehåll ;-) Men i förrgår kissade Ida faktiskt i pottan och blev så förvånad när jag och Roine klappade händer och hurrade att hon reste sig upp och fortsatte kissa. Så kan det gå till i Långholn.

Nu är det läggdax för vissa.

Kommentarer

Postat av: Cecilia

Publicerad 2012-01-29 21:00:48

1,5 år är väl inte alls för tidigt!!

Alfred har suttit på pottan sen han kunde sitta själv. Det har blivit en "normal sak" för honom, inget påtvingat: Man ska börja när man känner för det tror jag. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela