Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

7/7

Publicerad 2012-01-13 20:05:04 i Allmänt,

Efter att Roine har varit på jobb i 7 dagar har jag nu fått lite assistans här hemma. Det känns gött ska jag medge. Det blir lite lätt ensidigt att vara hemma med Ida varje dag/varje kväll utan avlösning, så att få ta en kvällspromenad är ju rena lyxet Jag måste säga att jag verkligen ser upp till Er ensamstående mammor/pappor, ni gör verkligen ett hästjobb. Med lite tur har man ett fungerande nätverk där man har någon som kan ta den lilla prinsen/prinsessan ibland så man får andas, eller hur?

Nu är det fredagkväll, Roine är och besöker sin bror så jag tror att jag ska gå ner och se något riktigt tårgripande romantiskt på TVn.

Nu ligger planeringen av USA resan verligen i fas med verkligheten. Vi väntar bara ner priserna på flygbiljetterna och sen ska vi slå till på sisådär 11 stycken. Hotellet bokar vi när vi vet att vi får en varsin plats på flyget, sen ska jag också boka en kärra för 8 pers så vi har något att åka kring i. Det blir nog bäst enligt expertisen over there!!

Imorgon blir det bowling med kusinerna bus, iallafall 2 av dem. De busigaste!!! Eller........... det är nog Sara och Anna det förresten och de är på så långt avstånd så de är inte tillfrågade (Australien och Växjö).

Jag hoppas det blir lika trevligt som jag hade sist jag var på bowlingresa till Mjalung, mjao!! Har ungefär samma vikt iallafall, det ser jag på blusen och dubbelhakan. Fast nu är jag ungefär 5 kg lättare ändå =) =) =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela