Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Blandat från helgen som har gått

Publicerad 2012-02-12 21:21:45 i Allmänt,

Ska man bli riktigt duktig pianospelare så gäller det att börja tidigt eller hur. Ida fick låna mitt piano från 1974 och hon tyckte det var superskoj. Hon spelar med två händer direkt, ett riktigt underbarn <3


Efter att ha städat Idas rum hittade jag en bok som heter #Lek och lär# och började genast kolla in vilka aktiviteter de anser en 1,5 årig förväntas tycka vara roligt.

1.

Hm måla OCH kladda: det är vi bra på. För säkerhets skull drog jag på Ida en sån där skyddsutrustning från Baby Björn med lång arm och allt. Det var inte populärt, men måla var kul, särskilt eftersom det var fingerfärg....


2.


VATTEN, finns det något roligare för en 1,5 åring?? Inte för den här lilla stumpan iallafall... Vi testade och ojojoj vad tyst det blev. Tills allt var blött och jag tog bort grejorna, då blev det liv i luckan.


3.

Lera, inte trodde väl jag att det var dags redan. Men i brist på annan sysselsättning for jag och Ida ner till bästa affären: KOX IN och köpte ett kit. Det blev ett rent lördagsnöje för oss båda.


4. En favoritaktivitet vi har sedan tidigare är att DANSA!! Dansa, snurra och vifta med armarna mm. Igår gjorde jag lite gympa till musik och när jag gjorde armhävningar så försökte Ida göra likadant. När jag gjorde situps så skrattade hon så hon kiknade!?! Varför?? Jag talade om för henne att hon fick prova också, så skulle hon nog sluta skratta... Ett förslag som hon inte nappade på.

Den aktivitet vi har kvar är: påklädning. Fast Ida har gjort vissa försök, helt på egen hand, att t.ex. sätta på sig vantar, overall, långkallingar mm. Så det kommer snart det också. Imorgon stundar inskolningssamtal på dagis i Kvaråker vilket påminner oss om att hon håller på att bli stora tjejen. Sover i sin egen säng gör hon också, iallafall från 19-0.00. Ett stort steg för vår lilla familj.

Övrigt på schemat i helgen har varit uteaktivitet!! Jag tog en tur på skidorna för första gången på cirka 4 år. Det blev ynka 2,5 km runt elljusspåret men det tyckte jag räckte som första tur.

Bildbevis!!

Det var så roligt att jag gjorde om det idag igen........... Jag och Elin. Och vi tog en slutspurt och vilken vinnare brukar inte ha denna posé efter en sprutstrid??


Före skidturen så vistades vi också vid skidstugan, men då hade vi annat fortskaffningsmedel med oss.

Det blev ganska många vändor upp och ner, ett par vurpor med boben också om jag ska vara riktigt ärlig. Härligast var nog ändå fikat, tänk er så mysigt en solig vårdag som det var idag.


Tips: Imorgon den 13/2 öppnar nyaste restaurangen här i Vansbro: Thai corner!! Ujö sö gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela