Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

5 timmar

Publicerad 2012-02-11 12:16:31 i Allmänt,

I hela fem timmar sov Ida i sin säng. Klockan 23:47 blev det gråt så då var mammAnn där snabbt (och tog med henne in till sig, mys).

Idag står SKIDÅKNING på programmet. Bara Roine kommer hem från trädfällning (hoppas det drar ut på tiden, höhö). Det är ungefär 4 år sedan jag åkte sist. 1998 åkte jag tjejvasan på den underbara tiden 4timmar och 55 minuter *Ironiskt värre*. Hade jag åkt i 5 minuter och 1 sekund till så hade det varit ogjort, för då hade repet dragits. Till mitt försvar så måste jag säga att jag var fet, otränad och lat och hade ingen teknik what so ever. Stukade dessutom foten efter 8 km då en dam framför mig ramlade i en nedförsbacke och jag hade inte tekniken för att komma ur spår. Givetvis var detta damen framför mig som rådde för min olycka!!

Jag kommer ihåg när jag var liten och blev plågad att åka på dessa jä..la skidor. Jag hatade det. Jag hatade att det var jobbigt och samtidigt dra in den kalla luften. Än idag kan jag få den där känslan när jag t.ex är ute och går och det är kallt. Men nu ska treden vändas! Jag skiktar på 10 mil i vinter, det känns som ett lagom mål (kanske lite väl högt......... hjälp. Nej va f.n 10 mil får det bli!!).

Ida har snart slagit sömnrekord, hon bara sover och sover. Jag som har köpt lera åt henne. Jag som har lagat mat åt henne för en timme sen, då jag trodde att hon skulle vakna.

Ikväll är det ju delfinal 2 i Melodifestivalen. Det blir nog samma svordomar som förra veckan om hur dåligt de sjunger och hur värdelös hela tillställningen är, men det är ju lite av charmen. Nästa fredag ska jag och Åsa sitta och se dem live på genrepet i Leksand, det Ni!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela