Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Sjukling i familjen

Publicerad 2011-09-21 21:39:12 i Allmänt,

Tyckte att stumpan var lite varm i morse men efter ett tag så blev hon svalare så jag trodde att jag tog fel. Vi gjorde en visit på musiklekis och sen hem. Det blev kringelbak och Ida var inte alls på humör att leka med kavlar, bakformar och pepparkaksfigurer, hon hade feber!! Det blev lite soffmys till Koalabröderna och Pingvinerna från Madagaskar sen sova sova säng säng säng. Eller sova i sin säng: vakna, sova i sin säng; vakna, sova i mammas säng: sovaaaa!!

Ida var förresten med i DD i förra veckan. Hon var på trav och som yngsta medlemmen i Nedre västerdalarnas travklubb så var det nog givet att hon fick en plats i tidningen. DD är jag för övrigt inte vän med för tillfället för de ringer och ringer och ringer i tid och otid. Jag har skickat en vädjan via e-post att de ska sluta ringa oss, särskilt kl. 20:27 på kvällen. Då ringde de från hemligt nummer mitt på dagen igår istället, men jag är hård som granit: vill inte prenumerera där igen, för de kan ju tjata ihjäl vem som helst när man sen säger upp blaskan! Nej tack, undrar om någon försäljare förstår de två små orden??

Bilden är alltså tagen från DD förra måndagen. Snacka om att hon ser intreserad ut, ojojoj vilka kostnader för ridlektioner, ridkläder, travhäst, hästskor mm mm det kommer att bli. Den dagen den sorgen, idag la vi ut stora pengar på saffran istället.

0,5 gram saffran kostar på Konsum 37,50. Kilopriset skulle alltså bli: 75000:- om jag inte är helt borta ur matematiska sammanhang. Jag kanske ska fläska till och odla upp lite saffran till advent, vore inte dumt att få ihop ett par kilon tills julklapparna ska införskaffas ;-)

Läste dock detta om just saffran på en blogg från november förra året!?!
" Saffran är de torkade pistillmärkena från en krokusart och är den dyrbaraste av alla kryddor.
Det krävs minst 100 000 — 150 000 krokusar, som måste plockas och rensas för hand, för att utvinna ett kilo torkad saffran. I år är saffran dyrare än någonsin". Jag tror jag struntar i den där saffransodlingen och nöjer mig med de kilon lingon jag räfsade ihop trots allt......................... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela