Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Mer på gång än jag kunde ana

Publicerad 2011-09-27 20:14:39 i Allmänt,

Idag började dagen med en dusch där Ida stackarn fick roa sig själv (vilket hon mer än gärna gör för i badrummet finns det massa toalettrullar att plocka ut, badleksaker att undersöka, smink, blöjor mm mm). Sen blev det en rel. lång höstpromenad i solskenet med grannen och gosse vad drygt det var då...............

Ida älskar att vara ute och gå på gården här hemma, hon går fram och tillbaks, plockar stenar, letar rönnbär, leker med mossa och löv. Tänk att vara ett år och vilja utforska HELA världen på det sättet, helt obekymrad och bara finns till, så underbart.

"Vi" beslöt oss sedan för att hälsa på Gerda och där fanns även Birgit så det blev två flugor i en smäll, vi såg också skymten av morbror PÅB också. Ida är lite blyg men efter en stund så tinar hon upp och bjuder på lite show. Hästar är livet och att gnägga som en häst är hon redan expert på, låter ju hur roligt som helst.

Det blev dags för en middagslur så vi beslöt oss för att dra oss hemmåt, då fick jag se Bellas bil på parkeringen vid kyrkan och då slog det mig: ettårskalaset!! Barngruppen JASMIN (barn födda i juli och augusti 2010) hade träff, så det blev till att vända bilen och kliva in i församligen. Det bjöds på film, fruktsallad, goda råd och möten med goda vänner. Det roligaste av allt, enl. Ida var att leka med köket som såg ut så här:
DUKTIG Minikök Bredd: 72 cm Djup: 40 cm Höjd: 58 cm
Det var lagom höjd och plattorna lyste precis som på en riktig spis (jag fick lov att känna så den inte var varm, dumt jag vet men så autentisk var den). Jag har gjort rum för en spis/kök i Idas lekrum ifall det kan bli något liknande när vi imorgon ska till Borlänge med moster MY. Man vet ju aldrig om tomten kommer tidigt i år, höhö. Det var nästan så jag kunde tro det iallafall när jag kollade in saldot på banken i morse och fick se att jag fått en fet FET löning som jag tyvärr inte hade gjort mig förtjänt av, men det var lite roligt iallafall!! =)

Så ja, det blev en händelserik dag idag också!! Nu stundar IDOL audition och en liten kvällsmacka, goodie goodie, yammie yammie. Imorgon är det vägning och jag känner att det blir ett minus även denna vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela