Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Kyrkis

Publicerad 2011-09-15 10:06:23 i Allmänt,

Disträ var ordet, eller ska jag ärligt tala klarspråk: GLÖMSK! Vad är det med mig?? Komposttunnan har jag nu glömt två gånger. Rötmånad jajamensan. Stora tunnan FÅR jag inte glömma för då blir det kris i Aberdin. Blöjberget växer ju stadigt. Idag är det utedag med kyrkis. Men jag har glömt vilken tid det brukar börjar. Nu är vi på plats iallafall och klockan är 10:04, så jag hoppas att någon mer dyker upp. Ida har precis somnat så det känns som om en lugn stund inte gör så mycket. Vi har korv, korvbröd, festis, kakor/riskakor, smothie, vatten och banan med så vi kommer inte att svälta ihjäl och det är nog det enda jag är säker på idag. Tina är åter igen laddad för ett sista pass i lingonskogen. Måtte bärförsäljarna snart bomma igen!! Det är ju lite lätt beroendeframkallande. Relativt lättförtjänade pengar då det finns (fanns) så mycket lingon. Vi får se om jag hänger på eller softar, jag har ju inofficiellt dragit sista taget med bärplockaren ( särskilt med tanke på att det är ett stort hål i den). Over and out mins vänner för nu kommer det fler till utedagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela