Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Gamla och nya äventyr

Publicerad 2011-09-26 14:09:55 i Allmänt,

Det som inte dödar en, stärker en har jag hört och tro det eller ej men jag överlevde ridturen igår!!! Jag fick f.n för det efteråt då allergin satte in, men det var rätt kul under tiden bortsett från upp- och nedstigningen.
Självklart utför jag inga sådana stordåd utan bildbevis, varsågoda:


Lite i övrigt:
Ida har lärt sig att köra Dodge


Roine praktiserar olika yrkeskategorier som bl.a trädgårdsmästare


Rörmokare med god hjälp av liten nyfiken piga


Sa jag trädgårdsmästare??



Själv har jag plockat en hel del lingon. Vet inte hur många sånna här bingar det blev?


och svamp; här är fångsten... antal svamp efter intresse vill jag nog påstå

* vi åt inte upp den................

För er i modebranschen; här är senaste hårmodet


Att få sitta i soffan som en stor tjej och käka vindruvor och leka med mammas gamla avlagda mobil är livet för en liten ettåring!


Här är prinsessan i Frida Franssons fd fåtölj som är toppen, rätt storlek och mjuk!! We like it!!



Allt eftersom Ida växer ur sina kläder blir mina förstora och det börjar bli ett berg av avlagda kläder i min garderob. Operation klädrensning kommer att inledas inom kort, eller nja den pågår ständigt men den ska bli av mer allvarlig art, snart.

Här ska ni få se en före och en efterbild så här långt:
Juliti 2011                                          September 2011, -12,5 kg


Vet inte om bilderna visar någon skillnad direkt men det känns skillnad!! =)

Tack för idag, och NI: kom ihåg att borsta Era tänder..............


Idag börjar jag skriva på en receptbok, måste ju ha något projekt igång så det händer lite saker i livet!! Passa på idag imorgon kan någon annan ha gjort det, eller hur var det nu igen!! D.v.s det är ingen tidigare som har gjort en receptbok, så nu vet ni det!! Ciao och tack för att ni läste min blogg idag.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-26 19:13:10

Har bara en sak jag måste säga! Vilken himla söt unge ni har alltså! :)

Postat av: Maria S

Publicerad 2011-09-26 21:36:53

Det är så roligt att följa din blogg, kolla på alla fina bilder (ÄLSKAR bilden på Idas 60-talsfrilla!!! Sötisen!) och höra att du mår bra och att det går framåt, eller neråt kanske man ska säga :) Här står det rätt still. I många avseenden. Har bl.a. inte hittat nytt boende än och blir snart tokig. ;) Nädå, men håll tummarna för att det ordnar sig. Och när jag berättade om din operation för Benbrahim så bad han mig att hälsa så mkt "att du skulle stå bra pådä!" Ja, precis så sa han...typ. :) Han är i Algeriet nu på semester och jag kollar hans post. :) Skickar en bunt kramar!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela