Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

JULMARKNAD

Publicerad 2011-11-20 13:07:09 i Allmänt,

Idag har jag bestämt mig att gå in i nästa projekt som är JULMARKNAD I BJÖRKNÄS, VANSBRO. Detta kommer att ske på lördag den 26/12 kl. 14-17 om jag inte har blivit felinformerad. Jag kommer att sälja julgodis av följande sorter:
KNÄCK MED MANDEL
KNÄCK
MINTKYSSAR
ISCHOKLAD LJUS
ISCHOKLAD MÖRK
POLKAGRISAR
NÖTBLANDNING
NOGAT
MARIANNE
CHOKLADKOLA
KOLAÄPPLEN
GLÖGGMIX
CHOKLADBOLLAR
KOKOSCHOKLAD
RISCHOKLAD

Allt detta förpackat i lyxiga cellufanstrutar. Jag vill att det ska bli lite touch av "marknad från förr" och "julkänsla". Åh jag är så taggad (nu igen). Hoppas det håller i sig ;-) Faaast idag är jag sjuk och det är väl bl.a därför jag kommer på det här och liknande projekt, för jag har för lite att göra och många idéer i skallen. Jag hade tänkt att jag skulle gå på julmarknad i Björknäs, men efter en liten blänkare på facebook så bestämde jag mig för att delta istället! Till sättet är jag mer av en "att göra" än en "att se på"-person. Långt bak i huvudet gnager en idé om att starta eget, jag har bara inte bestämt vad jag ska göra då! Sanningen är att jag vet inte VAD jag kan göra.

Igår serverade jag och syrra på en begravning och det känns så skönt att få göra lite nytta igen. Inte för att jag längtar tillbaka till jobbet måndag till fredag utan jag vill fortfarande njuta av hemma dagar med Ida, men på helgerna är ju Roine hemma så då känner jag att jag kan och VILL göra lite vuxensaker på egen hand också.

Nu har ni inte fått se bilder på länge, så jag tycker det är dax, eller hur?

Veckan inledde jag och Ida med att följa med grannen till Mora. Det var i augusti jag behövde ställa klockan sist men nu var det dax igen. Så klart sov Ida som skönast när vi skulle gå upp



I Mora blev det en del shopping och vilket underbart smakråd jag hade med mig. Vi tittade efter kläder åt pappa Roine och vad tyckte IDA att han skulle ha på sig?

Jo en skogsgrön skjorta, precis som om han inte har några förut? Ida är redan drillad av sin far =) Appropå Roine och hans klädstil, han färgmatchade härom dagen, se själva:


Vet ni att det att det finns julkalendrar även för oss damer i år? Så här ser innehållet i den ut:

Om det finns någon manlig motsvarighet låter jag vara osagt....

Efterlysning:
Idas Bamsebyxor i lila och svart har spårlöst försvunnit, är det så att jag kan ha glömt den hemma hos någon av Er så hör av Er är ni snälla!! Vi gillar nämligen dessa brackor jättemycket


Väl hemma i Vansbros ljuva affär: COOP KONSUM, uppmärksammade jag att de håller på att ställa iordningen en chark!?!?! Ett steg tillbaka?? Eller ett steg mot framtiden kanske, vem vill inte ha en manuell chark i sin lokala butik?


FACEBOOK kan ju vara både si och så, men ojojoj vad det fick igång mig i fredags.... Eller rättare sagt ett inlägg som en tjej lagt in. Hon hade bakat alla ljuvliga underbara kakor och bullar du kan tänka dig relaterat till JUL. Det blev en vända till just COOP och sen snabbt hem igen och fram med degbunkarna. Det jag fick ihop var dessa 6 bakverk:

Från vänster:
KNÄCKKOLAKAKA m russin och choklad
DAJMKAKA (den fick bäst poäng av Roine)
BRYSSELKAKA
LUSSEKATT
SAFFRANSBULLE (den fick bäst betyg av Ida)
&
SAFFRANSRULLTÅRTA m lemoncurdgrädde

Som Roine sa: -Ann, när du bakar, DÅ BAKAR DU!! =)


Mums tyckte lillprinsessan!!! Åh så händigt att själv kunna ta sig!! Kan själv numer.

Nu när kylan börjar slå till kanske ni vill göra som jag ska göra; lyktor!? Här har ni ett litet tips på hur ni kan sätta färg på tillvaron:


Tänk nu på att vara snälla, för TOMTEN ser allt, han har påbörjat årets spaning inför julafton!!

Kommentarer

Postat av: emmy

Publicerad 2011-11-20 20:34:12

SAFFRANSRULLTÅRTA m lemoncurdgrädde! Ni Berglundare slår alla i bakning! kram, emmy

Postat av: Åsa

Publicerad 2011-11-23 22:49:58

Du är inte klok men jag kommer gärna och provsmakar vettu =)!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela