Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

BORLÄNGERESA

Publicerad 2011-11-11 15:46:55 i Allmänt,

Igår tog jag och Ida bussen till Borlänge tillsammans med en kompis och hennes son. Innan Snöbyn somnade prinsessan och vaknade när jag väckte henne i Duvnäs, Borlänge!!

Det var tur att Ida inte var vaken i Djurås för där var det nästan "barnförbjudet". En karl stod och lutade sig mot ett räcke och jag trodde inte att det var sant det jag såg. Det jag trodde att jag såg var en man i shorts denna kalla höst/vinterdag.... men det jag i själva verket SÅG var en man i 60-års åldern i kalsonger!! Brrrrrr.

Väl framme i Borlänge blev det en intensiv dag som började med ett besök på BR och sen lunchpaus på Donken. Jag köpte 2 happymeal =) Ett till Ida och ett till mig och med facit på hand kan jag konstatera att ett hade räckt!!

Det blev en del shopping också jodå; bla ett par rosa plyschbyxor till mig i XL och de var på gränsen till att vara för stora!!! =O Glädjen är stor, tro mig. Ida fick en docka som skrattar och gråter samt en ko med jättehorn. Roine fick en dörrklocka och chokladpraliner till fars dag. Strumpor åt mig och Ida blev det också i massor vilket var rätt behövligt. Sen som pricken över i:t köpte vi en sak till Ida inför julen, men det är hemligt!!

Vilken affär gillade Ida bäst då tror ni? Japp: BR!! Jag med, tror jag nästan. Vi gick där i omgångar och bara njöt och provade saker som lät när man tryckte på dem.

Hemresan skedde i rälsbuss och det gick på 1 timmer och 12 minuter, helt underbart. Ida var inte lika trött som på ditvägen så det blev en del myror i brallan, men hem kom vi.

Idag har vi sett på Trassel, en underbar Disneyfilm. Ni som inte har sett den och har lite av barnasinnet kvar: se den! (Gäller iaf kvinnor med romantiskt sinneslag).

Idag fredag har jag och grannen gått en 9 kms lång promenix. Den var välbehövlig. Det jag känner nu är ett sting av tristess bara. Jag går hemma hela dagarna och allt går i sin vanliga lunk. Jag behöver göra något!! NU!! Jag är r a s t l ö s de lux, tro det eller ej. Kanske jag ska ta och baka något, men jag tror inte ens att det skulle hjälpa idag..... Förslag någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela