Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

KALASDAX

Publicerad 2011-07-30 10:06:17 i Allmänt,

Från 18/7 till 6/8 är det ett väldands kalasande i vår familj. Alla vi tre fyller år inom loppet av tre veckor. Idag är det STÖRSTA kalaset vad de alla!! Mitt......... öhj nej jag menar IDAS, hon fyller 1 år idag. När hon vaknade blev det så klart paket innan frukost. Vad fick hon då? Jo pottboken, ett pussel och en trehjuling men den besvärade vi oss inte med att slå in ens, dessutom har vi ju provkört den i ett par veckor redan ;-)

Vi har förberett ifall det kommer en och annan grattulant, detta med smörgåstårta och tårtor, samt har jag snabbstädat hela huset så nu svettar lacken.

Idag kalas, morgon efterkalas, måndag Stockholm och sen finns det inga planer på ett tag, än.... För Er som inte trodde det så kan jag berätta att det är ett jäktigt liv att vara föräldra ledig. Vissa tro att den som är hemma latar sig, ser på tv, fikar och minglar runt bara, och det är exakt så det är!! I like... öh detta med viss modifikation givetvis men visst måste man fika och mingla lite för att upprätthålla sin sociala tillvaro.

Men nu mina kära läsare har jag tyvärr inte tid att sitta här och dösnacka för nu måste jag duscha, skruttan ska ha sin skönhetssömn och Roine säger att han ska slå slänten och sätta upp björkar och ballonger innan första personerna kommer, hasta lavista babys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela