Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Extrem sportsweek à la Ann inledd

Publicerad 2011-07-23 22:34:05 i Allmänt,

Idag bestämde jag mig; jag måste bättra på min kondis. Vi som ska vara med i Formtoppen snart nog. Efter en liten promenad runt Dala hade fantasin skenat iväg så påss långt att jag såg mig själv lufsa uppför en brant backe, det fick bli Hunflen!! Roineponken nappade på iden och erbjöd sig hämta mig på toppen. Vatten fylldes på, en sovande skrutta flyttades från vagnen till bilen och iväg for vi. Det gick inte fort. Vaderna brann efter halva berget. Jag stannade, frustade, flåsade men bet ihop. Om jag fixade det på under timmen så skulle Roine göra allt jag ber honom om i en vecka. 24 minuter tog det, snacka om att den grabben nu fastnat med skägget i brevlådan!!! Listan på "attgörasaker" kan göras lång. Efter lite matbrödsbak somnade jag i soffan, utmattad efter fm bravader. Kvällen tillbringade jag o grannen med att leta hjortron på hemlig ort. Eller nja, så hemligt var det nog inte för nån hade definitivt hunnit dit före oss.... Två timmars letande efter skogens guld slutade med mycket svett, lortiga o blöta Långholsbrudar som endast fick fika som belöning efter allt slit. Med andra ord; de kalorier som vi arbetat bort från våra kroppar kom med råge åter. Det är ingen ide att hålla på...... Konsums sylthylla nästa, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela