Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Aix en Provence dag 6

Publicerad 2011-07-13 22:53:46 i Allmänt,

Att se alla tiggare gör att mitt hjärta blöder. Denna dag gick några € till två äldre damer utanför bageriet. Ett par dagar tidigare satte en ung tjej med två små barn i ett gathörn, hon fick tre mackor och barnen fick också varsin klubba. De blev rätt glada kam jag påstå. Det språket var internationellt. Denna dag var det dax att inta position; beach 2011!! Ojojoj, det blev en heldag vid en strand i Marseille. Det där med att smörja in bakre regionen missade jag fläckvis! Brännan blev enorm och jag ljuger inte om att jag fick lov att sova på mage i tre nätter innan den lugnade ner sig. Nu flagnar hela ryggen/skuldrorna. Vi hade vattenmelon med som smakade underbart! Havet var iskallt men svalkande skönt. När vi väl beslöt oss för att lämna beachen kom vi på att vi skulle promenera till gamla hamnen, det visade sig vara en lååång promenad på ca 2 timmar. Det hände inte mycket under dessa två timmar förutom att jag blev överkörd av en vespa. En stollig Fransmam som kastade sig på moppen och drog iväg över min hälsena. Tack o lov slirade han på min sandal.... Undrar vad han hade fått till lunch?? Iallafall; Hamnen var rätt sevärd, jag har nog aldrig sett så många båtar sammantaget i mitt liv som i den hamnen! Väl framme var vi trötta och varma, så vi beslöt oss för att åka hem, ta en dusch och käka!! Det blev sen kväll innan vi nådde Ms gata i stan. Brännan visade sig ha kulören ilsket röd och jag kom osökt att börja sjunga på Eddie Meduzas låt; Fånga kräftor...... Bilder till texten utlovas vid senare tillfälle.... Liksom rapport från dag 7-8. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela