Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

RÖROS MARKNAD

Publicerad 2011-02-16 15:37:38 i Allmänt,

Vi lyckades ta oss till Röros tur och retur!! 
Efter vägen såg vi tre par med älgar, alltså totalt 6 älgar. Här försökte jag ta kort på ett par som gick in i skogen;

Ni ser väl dom?? Nä inte jag heller, men dom står därinne bland träden, I promise!!

Fler intressanta saker såg vi efter vägen till Röros, närmare bestämt i Särna (vart annars)
Stripteaseklubben som är vida omtalad. När vi åkte hem stod det en skylt ute vid vägen: ÖPPET! En tisdagkväll i februari, klockan var 21.00. En kvalificerad gissning är att det var nog inte fullsatt, men vad vet väl jag, varenda fönsterruta samt dörr var förbommad så ingen kan ta sig en liten tjuvkik in! 

Det blev exakt 38 mil från Vansbro till Röros och när vi hade åkt 37 av dem så somnade Viktor.


Väl framme hade inledningscermonin dragit igång....


Många ville se när forkörarna skulle komma inkörandes så en del hade tagit sig friheten och satt sig på "första parkett". *Vissa andra uppmärksammade detta ska ni snart bli varse*******

Det var kallt = 8 grder men det blåste smådjäxxxx!! Cermonin var lååång och rätt så tråkig enl. min smak och de små liven inkl. Roine, så efter lite påtryckning så drog vi oss mot marknadsstånden. Det blev inga stora affärer, Viktor köpte ett par ringar och en plåtkorthållare och Rasse likaså samt en radiostyrd Ferrari. Jossan köpte ett par vantar.

Det vår inte så många stånd och många innehöll samma saker (lamastickade tröjor, mössor osv). Ett roligt inslag var det här badkaret som de passande hade döpt till bad-car.


Det gick tydligen att köra, det fanns en liten motor och små bilbatterier.
Ett annat badkar som vi inte fick med på bild var ett med cykelhjul och vad hette det om inte hjulbad!! Hahha, exakt i min humorklass....

Vad vore en norsk marknad utan ett öltält?? Här inne spelades glad musik och kön kringlade sig utanför.... det gick till och med patrullerande politi utanför ;-)


Efter marknaden blev det ett besök i svärföräldrarnas hyrda stuga i Os, därefter raka vägen hem och den lilla bilturen tog ganska exakt 5, 45 timmar, zzzzzz.

Pojkarna sov över för Tina hade praktik idag och då ville gossarna små göra detta:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela