Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

GYM-ANN

Publicerad 2011-02-04 20:41:49 i Allmänt,

Ujujuj vad jag slet på gymmet idag..... Först en halvmil på motionscykel så svettningarna drog i gång. 5-10 minter på boxsäcken, axelfästet talade om för mig att det inte mådde bra.... Lite olika övningar i olika maskiner som jag väljer att inte namnge.... lite arm, lite ben...inge´mage.... Avslutade med 10 minuter i roddmaskin! Allt klart på cirka 50 minuter och nu Ni har jag riktigt ont i axelfästet!! Inte bra, inte bra!! Bör nog vila efter detta ansträngande träningspass. *ironin haglar*

Idas sov rutiner har börjat att ändras.... Inatt var Ida vaken kl. 01:30, 03:00, 04:00, 05:00 och 06:00, då Roine tog ner henne. Hon ligger och övar på sina färdigheter i att spjörpa, jollra och småskrika lite förtjust!! Hon é underbar, hur många gånger hon än är vaken, men nu sussar hon sött!!

Jag glömde förresten att berätta för Er om en kväll förra veckan. Tina som gått på skidskola har behövt barnvakt och vi var inte sena att säga nej. Vid frågan vad de ville göra 1:a veckan var svaret: baka muffins, sagt och gjort! Vid samma fråga 2:a veckan blev svaret: baka bullar, sagt och gjort, jag drog igång en deg tills de kom hit så det var bara att baka ut. Så här såg det ut:

Det blev kardemummabullar, kanelbullar och pizzabullar..... Två konsumpåsar fick grabbarna Bus med sig hem till deras mammas stora lycka, för hon hade just tränat bort ett par gram så det gick bra att fylla på förrådet igen, och det med gott samvete!!

Degen utkavlad och ketchupen smetades på i form av ordet:

*för Er som har svårt att läsa Viktors handstil så står det LYNX
och Rasmus fixade denna deg:

(SKI DOO)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela