Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

FINNMARKNADEN 2011

Publicerad 2011-02-06 09:08:15 i Allmänt,

Så var det åter dags för marknad i byarna Eldforsen, Örskogen och Sågen. Känslan av att leta parkeringsplats i byn Sågen är absurd bortom allt tvivel, tro mig. Men till sist hittade vi ett hål där bilen precis fick plats, som Ace Ventura sa: Like a glove!!

Med farfar som chaufför fick Ida sin första åktur med häst och släde. Roine vägrade åka med så jag fick vackert offra mig. Han ska få igen när Ida vill åka bergochdalbana, fritt fall och flumride!! 

Fotografen glömde dock att fota det viktigaste: HÄSTEN!! Men det fanns många ögonvittnen som kan styrka att det faktiskt blev en åktur för oss denna soliga och underbara vinterdag i Sågen. *Roine sa nyss att jag såg ung ut på den där bilden. Undrar om jag har åldrats mycket i natt? När vi i morse diskuterade detta så sa Rasmus att Roine har mycket mer gråa hårstrån än mig, då sa Roine att vi var elaka mot honom och att han då kunde passa på att säga att jag har ett vitt hårstrå bland alla svarta: på hakan!! Snabbt som ögat åkte pincetten fram, Roine drog och Rasmus fotade och så sa dom illvilligt att jag fick lov att lägga ut bilden här på bloggen!!

Nog om det!!

Vad fanns det då att köpa undrar ni som inte tog Er dit ut på marknaden? Jo bl.a. strumpor som passar Roines mössa:
 
För Er som inte vet hur Roines mössa ser ut så är det den här:


Vi införskaffade ett par skinnvantar åt Ida för 95:-


Gästartister i Sågen var Sigfrid och hans bror...


Bästa marknadsståndet var detta:

Försäljerskorna var trevliga, snälla och mycket övertygande gällande vilka leksaker Ida inte kan leva utan. Vi kom hem med solrosen som ni ser längst ut till höger, en lila Häffaklump, en radio som spelar tre olika trudilutter och sen fick vi Björnes Lilla Snigel som tack för vi gjort så bra affärer!! Jag tror att försäljerskorna kommer att synas på Dala-Järnas gator i marknadstider i sommar (hoppas det).

Rasmus och jag gjorde ett besök på stenmuséet när vi ändå var i närheten

Den här stenen tyckte vi båda två att var den absolut häftigaste!! Fast just nu i skrivande stund kom vi på att det kanske var den här som var häftigast....

_________________________________________________________


Ganska rolig bild med häst och vagn, loppisstånd, ostvagn, snö och så lilla majstången!!

Over and out, nu ska vi packa badväskorna för idag blir det simhallen med några av Idas polare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela