Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Lite blandat

Publicerad 2011-08-04 09:38:49 i Allmänt,

Hej igen mina vänner, jag haltar lite (tidsmässigt) med mina inlägg men det har varit lite kalas, mys med grabbarna, staketinköp mm som har legat i vägen. 

 
Irländsk afton!! Någon som har missat den trevliga tillställningen i Nås?? Jag har lite roliga bilder på några av mina vänner därifrån men de förbjöd mig att ladda upp dom här på lilla bloggen, boring!! Men de som dansade sa aldrig något specifikt....

P.g.a de dansade så himla snabbt blev varenda bild suddig dock. Det var bensprattel på hög nivå!!!

Varje prinsessa ska ha en prinsessklänning ansåg mormor och Ailie varför Ida nu är stolt innehavare av denna vackra kreation.


Favoritmaten är smörgås varför mammAnn drog till och gjorde smörgåstårtor...

Tror ni lilla ett åringen tyckte om just smörgåstårta? Nja inte direkt, men jag tror att vi andra gjorde det iaf.

Den aktivitet som denna ettåring gillar mest i världen är att gunga, och det gungas mest hela dagarna i ända......


På delad första plats på aktivetstoppen kommer studsmattan!!

Fastän hon inte går riktigt än så kan hon stå på studsmattan och gunga/småstudsa lite... fast igår tog hon faktiskt två små myrsteg!! =) =) =)

Tur att Ida inte är en sån tjej som får allt hon pekar på............... med tanke på vilken djurvän jag är, not.

"där mamma, kaniiiinen, jag vill också ha kanin. Mamma mamma mamma jag vill också haaaa en kanin"... tror ni inte att hon tänkte så när hon pekade?? Om några år lär jag få svaret! ;-)

Igår tänkte vi göra detta:


Men det blev detta:

Vad hände kan man undra........ och vilket tattarlass, tur att vi köpte staketet av närmaste grannen!!

Fler saker hände igår: Ida lekte i sandlådan för första gången. Förut har hon varit väldigt skeptisk och avvaktande, men när kusinerna tyckte det var kul beslöt sig Ida för att även hon gillade  sin nya lekplats.

Senare på kvällen när vi var själva så ville hon i sandlådan igen. Där satt hon så liten och oskuldsfull och petade med sin spade, sen försökte hon att ha spaden i munnen. Roine satt bredvid och sa bestämt: NEJ. Då tittade hon så snällt upp under luggen och så 1, 2, 3 åkte spaden med sand in i munnen..... Gott?? Skulle inte tro det och jag hoppas att det räckte med ett smakprov av den varan, tack.

Kommentarer

Postat av: Ann H

Publicerad 2011-08-04 14:56:41

Söta sessan! Oj, vad många gånger Roine kommer att få försöka hindra henne att stoppa sand i munnen för jag kan lova att hon kommmer att smaka många gånger. Det är mycket lättare att säga stopp till införskaffning av djur :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela