Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Kvällssvullning

Publicerad 2011-08-09 22:21:23 i Allmänt,

Magen skrek, ge mig, ge mig!! Det knorrade, tarmarna dansade bugg och till sist sa jag; jaja en sista gång då. Det blev två rutor Leksandsknäcke med smarrig makrill, följt av en kolakaka och ett glas nygjord svartvinbärsjuice!! Klockan?? 22.00. Det är väl det som kallas nattmacka? Jag brukar inte äta sånna.... Bäst att passa på, man vet aldrig när det blir mat nästa gång.... För liksom Sickan så har jag en plan. Imorgon, DÅ börjar nya livet!! Undrar precis i skrivande stund hur många gånger jag har sagt/skrivit/tänkt det? Vissa gånger har det hjälpt, iaf ett tag..... Andra har det börjat vid frukost och slutat strax före lunch ;-) Viktigaste gången hitills var dock att få till IVF-behandlingen så lilla skruttan fick komma till världen!! -35 kg på ett år med hjälp av mycket motion, relativt ordentlig kost och en hel del jävlaranamma o disiplin från min sida! Men nu börjar Skruttan inkl hennes mor o far att snart att längta efter en lillebror så nu blir det hårda bandage framöver. Imorgon ska jag börja ta i med hårdhandskarna, tro mig. Redan nu börjar det att knorra i magen..... Jag är trött på att vara en tjockis, så kl 08.00 tar jag hörselkåpor på så får magen låta bäst den vill. Vad händer då?? Jo jag påbörjar en smarrig soppdiet, 4 smarriga soppor/shakes per dag. I 14 dagar. Det SKA gå!!! Herre..... Stackars min omgivning, hav överseende med mig om jag skola morra till, ty det betyder bara att mitt blodsocker svajar liksom humöret. Det är inte Er det är fel på, det är bara att ge mig vatten tills jag blir mätt!! (undrar precis hur många liter det finns i vår brunn). Följ mina humörsvängningar genom min tvåveckorsresa med modifast här på bloggen, jag lovar att överraska Er. Och kära läsare; önska mig (& framförallt mina närmaste) lycka till!!

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2011-08-10 22:29:28

Lycka till!!detta fixar du så ni får en lillebror så småningom..Håller tummarna för dig..



Kram Helena

Postat av: Ann H

Publicerad 2011-08-14 12:30:22

Vi körde 6 mål om dan av Modifast. Så krisar det så kan du säkert ta ett mål till eftersom du bara ska hålla dej till 4 mål. Vi höll ju däremot på i 4 veckor med ren pulverdiet sen upptrappning till mat i två.

Kör hårt.

Styrkekramar till dej.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela