Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Dag 4 efter operationen

Publicerad 2011-08-28 21:53:03 i Gastric Bypass,

Jag börjar att bli lite kaxig, dvs hoppar över några panodil per dag.... Slutade med akut smärta i vänster sida! Två panodil och en oxinorm tog udden av det ganska snabbt. Den dosen tog udden av min energi också så det blev en två timmars powernap som dessert.

Maten, dvs diverse soppor smakar inte. Min aptit är långt ifrån bra och orsaken till detta är nog svamp på tungan enl dr Ann. Därför köpte jag vichyvatten och började självmedicinera idag, i hopp om att jag ska bli bättre gällande aptiten.

Vågen börjar visa minus efter operationen nu. Direkt efter operationen hade jag ökat med över tre kg, pga all vätska och dropp men de + ca 1 kg till är borta nu.

Jag tänkte redovisa viktresultat här på bloggen på onsdagar för Er som undrar!

Idag har jag dammsugit och bakat äppelsockerkaka åt mina älsklingar. Bara doften fick mig illamående vilket iofs var bra. Det är ett företag att få i sig alla piller; vitamin, kalk, järn, panodil, voltaren, b12. Sen måste jag ta fragminsprutor i ytterligare två dagar, jag är ringrostig så det går lite trögt men huvudsaken att vätskan hamnar i kroppen och inte utanpå hoppas jag ;-)

14 dagar efter op får jag inte lyfta "tungt". Ida inräknat i kategorin tung, därför kommer Roine att vara hemma den här veckan som kommer. Det känns skönt, för sessan går bara på sina villkor. När hon väl tar dina tulltande steg så skiner hon som en sol, sträcker händerna upp i luften och sen applåderar vi ikapp. <3

Fast helst går Ida efter saker än... Var sak har sin tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela