Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Tidsbrist!?!

Publicerad 2010-10-07 19:51:03 i Allmänt,

Det omöjliga har inträffat: jag kunde inte blogga igår p.g.a tidsbrist!! Det brukar aldrig drabba mig, men om ni undrar varför så har ni svaret nedan:

Jag sydde en gardin alldeles själv, och det tog TID. Nu har ju vårat kök 2 fönster och det finns en viss risk för att det blir som när jag skulle sticka raggsocker för ett par år sedan: det blev en (1) raggsocka...............

Ni som tycker att ni har sett gardinen på något annat ställe: ja de finns färdigsydda på KoxIn, men jag skulle ju vara så kusligt huslig och sy dom själv (om jag inte får till den andra så kan jag ju köpa en tänker ni nu, men jag var ju så fiffig och tog radigt tyg och de gardiner som de säljer har rutigt tyg på baksidan, öh).

För Er som troget har läst min blogg i cirka ett år: ser det här nå´bekant ut då??

Den här gången var jag "snäll" nog att INTE videofilma däckbytet.... men jag kan tänka mig att många nu tänker: SYND, för visst var det en rolig liten filmsnutt ni fick se i november 2009!?!

Nu har Ida varit på Lokstallets Café tre gånger i sitt liv, här ser ni hur lugn och avslappnad hon var under vår fikastund med min kusin Johanna Ahlén (Ida är iförd de kläder hon fick av familjen Ahlén när Ida föddes).

Tidigare hade de haft vitt sofftyg på cafét, men det kanske inte var det ultimata (jag kan tänka mig att de ligger blötlagda i klorin ända fram till jul!? fast det är en vild gissning från min sida bara). På det svarta tyget syntes dock spyfläckar mycket tydligare, fast hur många fikagäster i Idas ålder har dom mån tro??

Eftersom jag nu är småbarnsförälder så måste jag ju skriva lite om BLÖJOR!! Inte om storlek, kvalisort och modifjong, utan om hur billiga blöjorna är!! Är det nu någon som tror att jag mist förståndet??? Antagligen, men jag menar det...... Roine köpte fyra förpackningar av dessa blöjor idag:

Visserligen är det ett av de mindre paketen med "bara" 33 blöjor i.... Kan ni gissa vad han betalade för 4 paket?
Rätt svar: 46,85 Nok, vilket motsvarar ungefär 60 svenska kronor och JA: DET VAR FÖR ALLA FYRA PAKETEN, de kostade alltså cirka 15 kronor per förpackning. Det är nämligen priskrig på blöjor i Norge mellan affärerna REMA1000 och Kiwi. Big Buisness skulle man som småbarnsförälder alltså kunna säga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela