Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

PLÖTSLIGT HÄNDER DET

Publicerad 2010-10-18 17:10:34 i Allmänt,

och med den rubriken kan man nog tro att jag har vunnit en miljon på triss, men riktigt så är det inte. Roine drog i väg på jobb i natt och kl. 03:31 ringer telefonen. Det är Roine som ringer och talar om att han har voltat med bilen, de lever men bilen är totalkvaddad! Det är väl nästan läge att köpa en triss iallafall, det inser jag när jag senare kommer så precis att jag hinner träffa bärgaren som ska bogsera bort bilen från olycksplatsen...........


Roine och hans kollega fraktas i varsin ambulans till Torsby sjukhus med nackkrage och vaccumpåse (eller vad det kan heta), de röntgas och plåstras om och efter cirka 6 timmar så blir de utskrivna.


"Turnissarna" får dela rum på akuten så att de kunde få lite sällskap. Det var faktiskt muntra toner inifrån rummet när jag kom dit, så jag förstod att det fanns hopp om livet.

När de väl får lämna sjukhuset så åker vi till Nissans skrotverkstad för att se bilen i dagsläget, det ser än värre ut än vad jag kunde se kl. 05:00 i nattmörkret då bilen stod där på bärgaren...

Bilen gick från att se ut så här:

till så här (på bara ett par sekunder):


På sista bilden ser Ni Roine hålla i ett skottkärrehjul som han införskaffat och som av någon anledning blivit kvar i skuffen..... Vi har inte många fordon kvar (med tanke på att vi sålt både 4-hjulilng och 850 förra månaden  menar jag) så det får bli V70 och/eller skottkärra som gäller för oss ett tag framöver nu ;-) Skämt åt sido... Plötsligt händer det, en förrädisk isfläck som inte syns, bilen får sladd och man kör åt skogen!! Använd säkerhetsbälte mina vänner och var rädda om Er både i och utanför trafiken.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2010-10-18 17:30:19

Om inte man tror på "skyddsandar" nu så lär man väl aldrig göra det. Efter att ha sett de hemska bilderna på det som är kvar av eran bil så kan man inte låta bli att tänka att det kanske inte var en slump att ni valde att köpa just den bil ni gjorde.



Gött att se att karlarna klarade sig!!! :)

Postat av: Tom

Publicerad 2010-10-18 18:13:43

Vilken jävla tur ni har haft !! Köp en trisslott ni :-)

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-10-18 20:16:48

Usch va otäckt! Tur att det gick bra med grabbarna. Bilar finns det fler av men det finns bara en Roine. Kram till er.

Postat av: Sara

Publicerad 2010-10-18 22:06:28

Usch för att få en sånt samtal mitt i natten. Så skönt att de klarade sig, bilar finns det fler av... Kram

Postat av: Anna J

Publicerad 2010-10-19 10:26:20

Meen fy!! Vilken tur att det gick bra! Ush jag fick rysningar av att läsa det där! Puss & kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela