Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Oh vilken underbart rolig söndag

Publicerad 2010-10-17 21:49:42 i Allmänt,

Tina ringde och väckte mig (okej klockan var 09.00 så det var ju dags att kliva upp ändå) för att fråga om jag hade en tidtabell.......... öh finns kanske på NÄTET!! Den egentliga frågan (som aldrig uttalades med ord): vill du följa med till Borlänge på lite shopping. Vi åkte kl. 10.00!! =) Ida behöver en overall till vintern och annat som införskaffades var:
* 2 pyjamasar
* en badanka som sprattlar med sina simfötter
* en ko
* bokstäverna A D I
* lite huvudbonader (se nedan),
* ett babygym m. madrass/kanter (se också nedan)
* 2 par jeans i stl 80 (på super-rea till senare)
* en ny termos
* en babybjörn 
* ett par nya skor åt morsAnn vilket var riktigt RIKTIGT välbehövligt 
* en termometer för inomhus och utomhustemp till Roines bil
* lite mat på Willys 

Det blev en riktigt bra shoppingtur med andra ord och skapligt dyr också med tanke på att BabyBjörnen inte var direkt billig, men dock väldigt bra, komfortabel och väldans praktisk. Tidigare har jag haft en lånad BabyBjörn som en bekant haft till sin dotter som nu är cirka 11 år och den hängde i nacken på mig, så tro mig: utveckling är BRA!!!

Här nedan följer en exlusiv visning av Idas nya huvudbonader.......


..........så nu får det gärna bli kallt för våran del ;-)

Nya babygymmet som Ida älskade såg ut på detta viset (Malin H: TUMMEN så klart, hihi).


Här är grejor som Ida INTE FICK, för hon kan ju inte skämmas bort redan, älläääääär ;-)!!!!????

Saccopåsar (eller vad de heter nu för tiden)


Ja, vad heter dessa måntro?? Sparkcyklar kanske!?!


Mätsticka

**************
Influerad av BIGGEST LOSER som jag är, fick jag bara lov att käka på stället: SUBWAY. Det som finns där är helt enkelt smörgåsar i alla varianter, storlekar och nyttighetsgrad.


Nu sover hela familjen, så det är nog läge för mig att krypa till kojs oxå!!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-19 17:30:42

Jag missade Biggest loser. :(

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela