Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

SNÖKAOS

Publicerad 2010-11-29 20:45:36 i Allmänt,

Såg på nyheterna ikväll att de har snökaos nere i södra Sverige och på bl.a Öland. Bilar/lastbilar och bussar i diken mm. Tänk hur det är......... lite snö och visp så blir det kaos.

Här hemma har det däremot varit kallt så det har förslagit. Dagen har bestått av att elda, elda och elda lite till. Tur det finns ved och tur att jag har en man som älskar att hålla på med ved, för ni vet väl att den värmer flera gånger: först ska den kapas, sen klyvas, sen plockas in och sen plockas ut och in i pannrummet och sen kommer den slutliga värmen ahhhh.

Tillhör du en av alla dem som har beställt jultidningar? Det gör jag!!! Det är samma sak varje år; jag beställer och så blir det en riktig surprice när tidningarna kommer, för då har jag redan hunnit glömt bort vad jag har beställt. Lättare är det för Roine som beställer Hälge & Uti vår hage år efter år efter år....

Kommentarer

Postat av: Mona Hellsten

Publicerad 2010-11-30 13:23:48

Hoppas du inte lägger av med bloggen. Det är kul att läsa hur ni har det o hur lillskrotan växer. Det slutar alltid att jag sitter med ett leende när jag läst klart :-)

Kram på er

Postat av: Ann

Publicerad 2010-12-01 10:30:11

Kul att höra Mona... vi får se vad som hinns med, fast jag tycker ju också att det är roligt!! Och det som är roligt brukar jag kunna hinna med!! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela