Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

PÅ HERMELINSTAKEN 8A KAN ALLT HÄNDA...

Publicerad 2010-11-24 23:20:31 i Allmänt,

Hermelinstaken är Tinas egen benämning på hennes gata i stan (Hermelinvägen). Häromdagen skulle vi skruva ihop en bob åt Rasmus och jag frågade Tina om hon hade en filt så vi kunde lägga Ida på golvet, "för det är det säkaste stället för en baby att ligga på" förmanade jag!! Ehe.......... Någon minut senare ramlar en gitarr omkull (oförklarligt då ingen var i närheten) och råkar "toucha" Ida i huvudet.. Då säger Viktor till mig: "sa du inte att golvet var det säkraste stället"?!?! Ja vad svarar man på det?? Ingenting är riktigt riktigt säkert!!
Kolla in lilla såret i pannan, stackars lilla Ida!! Det är ju så att man som mamma givetvis inte vill att något ont ska hända sina kära barn, men ibland händer det olyckor man inte kan förutse...... en olycka händer så lätt, men jag lovar att jag gör mitt allra bästa för att undvika dem, off cause.

Hon är förresten stora flickan numer.... Ida kan
1. Hålla i vällingflaskan själv


2. Sitta i matstolen

-fast det är ju aningen tröttsamt förstås.... ;-)

3. Ligga på mage och lyfta upp huvud/bröstet


4. Sitta i gåstolen och nästan nå ner med fötterna i golvet


5. och är dessutom färdig inför Pepes nästa prinsesstävling av klänningen att döma


Herre min skapare, om hon är så för sig när hon strax ska fylla 4 månader........... vad ska det då bli när hon fyller 4 år, eller 14?!?! =) Ja, min prinsessa är hon, vilken ålder hon än har!!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2010-11-25 21:35:05

Lillpluttan <3!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela