Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

OH, VILKET VÄDER

Publicerad 2010-11-28 10:07:52 i Allmänt,

Julskyltningen var ingen höjdare om man ser på vilket väder det var!! Snöyra och iskallt: stackars försäljare......... stackars oss som frös............. Slutresultatet blev införskaffande av apelsiner, mandariner, julmust och en kebabrulle från en lokal pizzeria, rullen hade dock en otrevlig smak av sill!?!? *Urk* Ganska bra ur viktminskningssynpunkt men ur mättnadssynpunkt var det rent uselt.

Som ni kanske har upptäckt så har jag bytt tillbaka till den gamla standardlayouten här på bloggen... trist men den nya gröna satte griller i huvudet på räkneverket till statistiken (som jag är mycket intresserad av), så nu får det bli den här tills jag får tid och tålamod att ta fram något mer avancerat!

Jaja, åter till julsnacket!! Har ni julpyntat än?? Själv gjorde jag ett tappert försök i fredagskväll!! Igår fick duken sig en riktig dusch av julmust så den befinner sig redan i tvätten. Vem gjorde det? Ja det undrade jag också och Viktor hävdade bestämt att "det var inte jag, tänk: jag får alltid skulden för allt som händer" sa den lilla 6 åringen ordagrant. Jag höll på att skratta ihjäl mig....

I fönstret står en ängel, närmare bestämt mormors favoritängel som jag har ärvt!! Nu står den här i fönstret och lyser för henne!! 


På övreplan har det också hänt grejor!! Jag har julpyntat en del, satt upp för små julgardiner och äntligen (efter års vånda och väntan) har den sk. Egyptentavlan kommit upp (på den enda väggen i hela huset som den fick plats på).............. Är den stor undrar ni... och jag svarar ENORM!! Det var den största tavlan som glasmästare Qvarnström någonsin hade glasat in!! 

Hm nja: bry Eri nte om gardinerna som är MINIMALA.... jag ska byta ut dem då tillfälle ges. Och bry er inte om att det bara är 1 cm tgillgodo på väggen: den fick ju trots allt plats (efter att vi har flyttat strömbrytaren till höger sida om dörringången). Sanningen att säga: vi behöver ett större hus där tavlan kan få en bättre vägg att sitta på ;-) Men nu är den iallafall uppsatt och står inte längre på golvet och dräller!! Den väger många kilon så jag har dyrt och heligt fått lov att lova Roine att den ska sitta kvar där på väggen nu tills dö-dagar.

Vad mer hör julen till om inte julbak!! Det är redan avklarat i Långholn
 
Chokladdrömmar, saffranskakor och syltkakor borde väl vara julkakor, eller?? Ja och så bakade jag också saffransbullar, så det får duga. Frågan är bara hur många det finns kvar till jul nu när Roine börjar sin pappaledighet, det kan ju bli rätt många fikastunder innan tomten kommer så att säga =)


Senaste nytt angående lilltomten: hon har provat hoppgungan och så här såg det ut:


och så har hon ätit gröt med blåbär också


och så kan hon skratta och roligast av allt är det med hennes två kusiner Rasmus och Viktor


och så har hon lärt sig att "prata" också

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela