Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

INTE MER ÄN NÖDVÄNDIGT NEJ

Publicerad 2010-11-21 08:38:43 i Allmänt,

Igår konstaterade Ailie (efter en heldag med sin syrra) att jag inte skrattar mer än jag behöver! Bara en sån replik fick mig att dra på smilbanden!! Men det är nog så att jag inte skrattar mer än nödvändigt nej och jag vet inte varför!?!? Jag är väl född tråkmåns skulle jag tro =O

Gårdagkvällen bestod av trerättersmiddag med pappa, Gun-Britt, Tina och barnen och maten var delikat och det syntes inte ens på vågen idag: jag måste ha gjort något fel ;-)

Inom kort skall införskaffning av ny bob ske: detta till RASMUS!! Han och Viktor fick varsin bob av oss för 2-3 år sedan, fast vid premiären så "lånade" Roine den ena........... Vi var i Sälen, i en pulkabacke som var gigantisk, Roine gick så högt upp som det gick att komma och drog iväg utför med en militärmössa som fladdrade i vinden... han åkte FORT!!!!! Backen planade ut, men det gjorde inte farten.... Det kom en uppförsbacke som ska hejda alla fordon för att inte komma ut i liftspåret för de som åker från Tandådalen till Lindvallen med skidor. Roine han hade full fart uppför backen och sen såg man honom åka rätt upp i luften och över kanten!!!!!!!! Ja ni kan väl alla förstå hur den boben såg ut efter det nedslaget. Tyvärr fick vi inte med det på film, för det hade kunna bli en succe på program som American funniest homevideos eller liknande show. Men bilden har etsat sig fast i samtliga deltagares minnen för alltid!!

Ungefär så här såg det ut i allafall...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela