Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Årets "kupp"

Publicerad 2010-11-03 20:28:59 i Allmänt,

Har ni hört det absolut senaste?? Så här skriver de på dalademokraten.se
Citat: 
Rånade banken och försvann på cykel - Publicerad: 2010-11-03 15:53 En mörkklädd man som rånat Swedbank i Vansbro jagas av ett stort polisuppbåd från hela länet. Det var vid 13.30-tiden som larmet kom om rånet. En maskerad, mörkklädd man hade kommit in på bankkontoret och tilltvingat sig pengar med hjälp av ett pistolliknande föremål. Mannen försvann enligt uppgifter på cykel. Han söks nu i närområdet av ett tiotal enheter från hela länet med ett 20-tal poliser och även hund. Poliser tar även upp tips runt banken. Det har inte upprättats vägspärrar som tidigare uppgavs men polisbilar står utposterade på flera ställen. Det är okänt hur mycket pengar rånare har kommit över. Ingen människa har såvitt bekant skadats fysiskt. Slut på citat

Jag säger då det: cykel!?!?!?! Tja, en cykel kan ju säkert vara ganska svåridentifierad medans en bil är lättare att hitta....

Tänk vad mycket spekulationer och rykten det blir när något liknande händer. I detta fall har jag sett och hört att mannen flytt till fots, med cykel och både mot Äppelbo och mot Söderåsen; han måste ha delat på sig??

Och appropå kupp och poliser så känner jag en person som fått 1300 nok i böter för att h*n pratade i telefon och körde bil!!!!!!!!!!! Detta får man enl. lag inte göra i Norge, så nu vet Ni det allihopa. Phu vad matt man kan bli. Snart får man väl inte blinka när man kör bil utan att få böter heller ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela