Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Värme efterlyses?

Publicerad 2010-05-27 18:34:32 i Allmänt,

Nog är det väl själva f*n också när man ska få lov att elda för att inte frysa rumpan av sig inne i slutet av maj?!?! I morse var det 17 grader inne, inte helt okej den 27 maj.... Men vad kan jag göra åt det? De nada...

Det ringde något pucko på min mobil i natt, så störande!! Jag hade precis somnat så sött och vaknar av en irriterande HÖG ringsignal....... what the f**k??

Idag jobbade jag halvdag sedan var det dags att få lite information om förlossning och bedövning!?! Vill ha:allt!! Ryggbedövning; jajamensan, lustgas: jajamensan, kvaddlar; nja det hoppar jag nog över. Lustgas låter ju skoj men jag tror nog att jag kommer att spy rullgardiner om jag drar i mig det, jag kan ju inte ens dra ett andetag med helium utan att kvälja!

När vi fick se hur barnet ligger mot t.ex. svanskotan så är det ganska lätt att förstå att det trycker på där bak så att säga.... för att inte prata om det andra trycket! Hur som helst: ut kommer h*n alltid har jag hört... eller var det ner....... ja man kan ju säga ner kommer h*n alltid för rent fysiskt så blir det ju söderut!

Men det är ju ett tag kvar än, två månader för att vara exakt (om Junior behagar komma i tid vill säga). Men först lite välbehövlig semester!
     
Några långväga utflykter blir det nog inte men stranden här i Dala duger gott åt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela