Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Seriöst

Publicerad 2010-05-19 18:17:05 i Allmänt,

Ann H vad seriös du var och gissade på var bilden var tagen. Det jag syftade på var dock den sällsynta: SOLEN!!!
(Men bilden var mycket riktigt tagen vid viadukten).

Idag har jag (hör och häpna) faktiskt gjort en halvtimmes lång simtur i simhallen. Jag var mol alena och hade två badvakter som vaktade över mig (nja de läste varsin del av någon lokal blaska). Efter en stund kom dock en till tapper motionär och gjorde några repor men han gav upp efter cirka 8 vändor.... (själv körde jag 35-40).
Se hela bilden




Lek och plask hade inte börjat så jag fick en lugn simtur i min ensamhet


Efter badet blev det inköp av ny fast telefon. De 2 gamla vi har haft ett tag fick frispel i fredags och började ringa konstant ända tills vi dödade dem genom att ta ur batterierna... Sen dess har det inte gått att ringa hit och jag trodde självklart att det var fel på telefonerna. Men med en sprillans ny Panasonic visade det sig vara något annat som var fel............. Nöden krävde då ett telefonsamtal till Glocalnets kundtjänst och då visade det sig att det finns stora tekniska fel som behöver åtgärdas varför en tekniker kommer hit om 3-5 vardagar, så alla ni som försökt ringa mig på fasta telefonen får avvakta ytterligare en vecka innan ni får svar.



___________________________________________________________________

Fler saker jag gjort idag förutom att jobba:
* Stekt på potatisbullar, bacon med massa grönsaker + gjort en matlåda tills i morgon,
* tagit in posten (Reklam från IKEA, de törs fortfarande höra av sig till mig efter all skäll de fått det sista halvåret),
* dragit skäggstubb (hormonerna har gjort mig skäggig)
* tagit reda på tvätt
Ojojoj, jag som tyckte jag gjorde så mycket efter jobbet, det där var väl ingenting........ Måste lägga på lite fler sysslor innan kvällen så jag får känna mig supernyttig!! -Klyva ved kanske?? (Nej då mamma jag lovar, jag låter bli och överlåter det till någon annan).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela