Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

SEMESTERDAG

Publicerad 2010-05-21 17:07:22 i Allmänt,

Idag jobbade jag bara halvdag, och efter det hårda passet blev det ett nytt besök på MVC. Ett litet stick i fingret resulterade i ett riktigt blodbad.... Men värderna är fina men jag är inte längre normal...... på kurvan alltså. Min "mage" har växt 4 cm på 2½ vecka och därmed låg jag i överkant igen (whats new). Viktor var med och han gissade på att det bara var fläsk i magen och blev nog lite smått förvånad när han fick höra hjärtljuden som påminner om en skenande häst.

Lunch intogs på Selins


Ett besök vid Duvnäs 7. Lottie skulle till att fixa välling men misstog sig vart pulvret skulle vara vid tillredning (tänkte hon börja amma den lille kalven)


Vilka djur finns det egentligen i Duvnäs?? JO först har vi flaskkalven Bärta


och geten Oskar den farande skräcken som en gång jagat mig in i bilen (först fick jag lov att springa två varv runt bilen för att få så pass med försprång att jag hann in i bilen innan jag hade hornen i ändalykten).


Hunden Millie:


Hästarna Barringa, Ballerina och Carol


och en hel svärm med katter som jag inte fick med på bild denna vända...

Roine kickade (sprang rättare sagt) igång den gamla moppen.

Det var en syn för gudarna när han kom åkandes (jag har en filmsnutt om någon vill se, hahah).

Jossan hackade grönsaker till dagens middag: tacos misstänker jag...


Och Roine försåg sig med saft efter moppeåkningen


Märkte ni av ovädret igår?? När vi åkte hem från Hulån efter att ha hämtat båten som Affe fixat såg det ut så här på himlen:

Tvapparater, dator, telefoner mm satt i så det blev en snabb skjuts hem för att dra ur alla elektriska dyrbara prylar innan åskan skrotat dem totalt.

Idag ska båten sjöläggas, eller iallafall köras till ett vattendrag. Förra året kom båten inte av våran gård så i år kan man säga att vi är på gång!!

Förresten vill ni se vilka husdjur vi har?? Vi är lite tråkiga och har bara en sort...

Det är naturlig storlek och ingen förstoring om någon trodde det.... Snarare en förminskning i så fall!! Någon som vill komma och klappa?? Vi är hemma ikväll för visning =) Mohaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela