Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Oh what a day

Publicerad 2010-05-28 14:26:40 i Allmänt,

Fredag: helt underbar dag!! Slutade 11.30 och åkte då faktiskt hem och bakade trots det underbara vädret!! Det äller att "passe på" när lusten infinner sig så får det se ut hur det vill med vädret!


The twinbrothers slet i vedhögen som minskar för varje helg och jag stod för "kvinnogörat" laga mat och baka som sagt.

Just nu röjer Roine bort gräset i slänten och jag ska snart åka och köpa lite blomjord och olika frön till potatislådorna och sommarens skörd. Det blir nog: ärtor, några morötter, persilja och något helt nytt för en gångs skull, vad vet jag inte än...men nått som är skoj att äta! (går det att sätta chokladkakor???).

Idag kom jag "osökt" att tänka på en sång, jag tror den går så här ungefär:
"Syster yster har varit på turné och hamnat lätt på sne, finns det någon som kan säga vart hon é?"
____________________________________________________________________________________


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela