Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Oförberett prov för Er läsare och andra krusiduller

Publicerad 2010-05-18 19:57:41 i Allmänt,

Nu ska jag sätta Er alla läsare på prov!! Vad är det bilden föreställer??




Det var inte igår vi hade så lovely väder minsann...

Jag skulle åka ner på byn och handla en snabbis, (det tog två timmar), kom lite annat i vägen men nu är jag hemma igen. Iallafall; när jag åkte var det mulet, grått och trist och nu när jag var på väg hem soligt, varmt och underbart!!!

------------------------------------------------------------------

Har ni tänkt på vad inskränkta vi vuxna blir i vårt tänkande. Det slog mig idag när jag var hos Tina och pojkarna och de hade fått varsin pysselbok. Man skulle koppla ihop frukt och grönsker med olika bokstäver. Jag började med att visa Viktor 6 år hur det skulle gå till!! Jag drog en rak linje från apelsinen och ananasen till bokstaven A! Självklart det är ju så det ska vara, eller hur. Hur gjorde han då tror ni??? Se själva....


Han gjorde krusiduller på sina linjer och livade upp det hela!! Inte så tokigt alls, men i min vuxna värld var detta inte ens tänkbart. Lite mer barnasinne skulle inte sitta helt fel, nytänk de lux: välkomna mina nya idéer!!

Nu blir det lite tv time och avkoppling innan jag ska ta ikapp lite skönhetssömn (som om det behövs, kröp ner kl. 20.00 igår och sov till 06.30)....


Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-05-19 14:03:32

hördudu -jag la mig 19.30 och sov till 4.50,så du var inte först i säng....

Postat av: Ann H

Publicerad 2010-05-19 17:39:59

Moravägen vid tågakvedukten (heter det så?). Vilket snyggt sken från solen bakom molnet det blev.

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-05-19 18:07:17

Barnasinnet är ljuvligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela