Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

MARKNAD

Publicerad 2010-05-08 16:38:08 i Allmänt,

Idag har jag, mamma, Tina, Rasmus och Viktor varit på Rättviks marknad. Det började med att någon av oss försov sig (inte jag). Vi hämtade upp mamma och då passade pojkarna på att klättra lite.



20 minuter "för sent" kom vi iväg, glada i hågen. 20 över 9 parkerade vi vid knektplatsen och det vara bara ett stenkast att gå till första bästa stånd! Ja MARKNADSSTÅND så klart =)

Som ni ser så ska man vara ute i öppningstid för då slipper man trängas bland en hel massa folk...... Framåt 12 så var det nästan omöjligt att röra sig framåt över huvud taget!!

Den här bilden är nog tagen i 11 tiden och det gick fortfarande att ta sig fram


Det viktigaste på en marknad, vad är det?? Jo det ÄTBARA så klart. Innan klockan var 12 hade vi hunnit äta både korv och hamburgare vid två olika tillfällen!!

Här kan ni se att Tina hellre hade festat loss på en korv istället för hamburgaren, själv tycker jag precis tvärt om!! När klockan var 12:30 hade vi även hunnit med efterrätten: ett glasswienerbröd! *rap*

Nedan ser ni två aktiva grabbar som tjänar ihop lite marknadspengar på egen hand.............

Ett bra stället att hitta pantburkar på är väl i pantpåsen vid närmsta korvmojje??


Något som är mycket populärt är att dra med sina byrackor på marknaden. Jag såg mer än en som blev trampad och jag hoppas att ni känner av ironin i föregående mening för jag är nog motståndare till hund på marknad, särskilt en marknad som i Rättvik där det KRYLLAR av folk. På t.ex. D-J marknad där man lätt kan röra sig obehindrat så kommer det i ett liiite annat läge, men jag tycker nog ändock att de kan rastas/motioneras på annat ställe!



Se bara hur det gick med älgen som kom in i marknadsområdet:


På väg hem var det stopp strax utan för rondellen närmast hemma, en olycka hade skett och vi fick se ett antal ambulanser och bilbärgare........


Nästa stopp blev vid Ilbäcken och där blev det urtunning av kalufs för Rasmus


Åter hemma igen blev det provning av nya tröjan, provsmakning av tunnbröd och korv. Mer saker som införskaffades var: lakritsremmar, bingobullar, en plånbok åt Roine, cocosbollar; nja det vanliga med andra ord.

Nu har kusinbarnet Ebba-Lisa varit hit och blivit frisserad inför Pepes prinsesstävling som vi strax ska åka och se på. Mina enda jeans (som jag fortfarande kan ha OCH andas i) ska bara få torka först i torktumlaren.......

Kommentarer

Postat av: JOsse

Publicerad 2010-05-13 11:37:42

Hej jag undar om åska kan färga håret sen klippa toppana?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela