Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

FRÖJD

Publicerad 2010-05-09 14:40:42 i Allmänt,

I dag söndag har jag haft primiär med grillen!! Åh.................. så underbart och så gott!!


Nedan ser ni våran lilla grillplats som jag ordnade för två år sedan.

Men EGENTLIGEN vill jag ha en murad grill och efter att ha varit hemma hos Jessica Geidnert, som hade en fantastisk grillplats, så är jag ännu mer inspirerad!! De hade plats för grill, murikkahäll, diskho, arbetsplats, rök mm, en riktig 10 poängare!! Men när jag inte är så händig själv så får jag nog lägga det projektet på hyllan (ett tag till).

Igår krattade Roine ena planhalvan av våra gräsmattor och idag var det dax för andra sidan: den omfattande sidan!! Den mot vägen som har en sluttning som jag försökt att få lite ordning på under ett par år!


Men mamma mia vad tråkigt att kratta och vad som kommer att bli ännu tråkigare är: att rensa rabatterna!! Why, varför, que: kan de inte vara lika fina året om??

Iallafall: fortsatta planer för trädgården: 
göra ren potatislådorna inför årets sådd (göra ren från fjolårets sådd).........
ansa (okej då: BESKÄRA) mina träd (ett äppelträd, ett plommonträd och ett körsbärsträd)........
sätta upp studsmattan (ska dock inte hoppa själv jag lovar).......
sätta upp gardinerna på altanen som för övrigt är nystädad (nu MÅSTE jag köpa nya dynor i år för de gamla är minst sagt ÄCKLIGA).

Ett annat projekt för i sommar är att få på en ny panel och en ny dörr till lillstugan. Den är rätt okej på insidan men utåt sett är den lite skabbig. Det ska också bli en liten veranda som det varit tidigare (innan flytten från Dala-Järna, då den inte pallade för trycket).

Taket är ju nytt från i höstas så det är fräscht utav bara tusan...........

Nu ska jag och grannen gå runt Dala, jag känner mig riktigt på gång.

________________________________________________________
P.s jag vet vad som rimmar på FRÖJD och det är INTE roligt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela