Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Fredag kväll: båten blötlades

Publicerad 2010-05-22 17:01:39 i Allmänt,

Igår var det äntligen dax, båten kom i vatten. (Den låg hemma på land hela förra sommaren).

Nu har vi hela älven att röra oss på i sommar och för vissa av oss började äventyret redan igår......


För Er som blir förfärade över att barnen inte har några flytvästar på sig säger jag bara: KOLLA NOGA SÅ SER NI BOTTEN!!


På den här bilden kan man tro att de har tappat bort Viktor efter vägen men han sitter där om ni kollar riktigt noga!! Rasmus var för övrigt en säker och bra chaufför (och det kommer från Donnan som stod på land).


Och vad fick jag göra för roligt när de andra åkte båt då?? Ja jag fick roa mig bäst jag kunde.............


Passade också på att fota UD

UD står för utedass om det var någon som inte hängde med i förkortningen där....

När alla kommit helskinnade iland var det dags för lite fiske!


Nja iallafall tills kroken satt fast i dyn........ Det var bara en som hade gummistövlar och den personen fick offra sig att vada ut och ta loss bottennappet!


Kvällen avslutades med korv och bröd vid morbror Alf (5 pers ramlade in helt oinbjudna).
Det blev en solig och varm kväll i trevligt sällskap

Affe hade tagit fram bästa servetterna kvällen till ära! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela