Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

FÖRVARNING, TACK!

Publicerad 2010-05-30 12:06:05 i Allmänt,

Jag tycker det är taskigt av vädergudarna att låta blixten slå ner innan första åskknallen har hörts. Helt utan förvarning slog blixten ner i vår kära inspelningsbara HD box, därmed inget tv tittande igår kväll här inte. Det ironiska i det hela är att jag sa till Roine att jag inte stod ut en till lördagskväll i tv soffan och på detta sätt blev det ingen sådan kväll heller.

Istället drog vi till

för att titta på vildsvinen, men de lyste med sin frånvaro! Det som det fanns gott om var regn, kallt var det och mycket mycket blött (konstigt annars va)?

Jossan och Lottie var också med och lockade på de små grisarna men de ville ändå inte komma fram. Då passade Jossan på att hoppa och skutta ute i naturen, men hon var mycket snabb tillbaka till bilen igen (ifall)

Tidigare har en viss person dillat i en annan viss person att älgarna spelar trumma på de här stora "grejorna". På kvällen hördes älgarna spela ända hem till Vansbro så en viss person och fick lov att krypa ner bakom rumpan på en viss förälder....


Och nog är omgivningen på Älgberget trolskt tycker jag



                           * * * * * * * * * * * * * *

Erica har haft en hektiskt lördag, först har hon klyvt ved i 5 timmar....


Sen trotsade hon det kommande ovädret och tog hojjen till kompisen i D-J......


* * * * * * * * * * * * * * * * *

Idag söndag ska vi på tur med mor då det är MORS DAG, men om detta får ni läsa ikväll för än så länge är det en hemlighet som bara tre vet!! Och mamma är in här titt som tätt så vi riskerar inte att hemligheten avslöjas redan!

Mot URSKOGEN!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela