Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

ELVIS CAFÉ I VÄRMLAND

Publicerad 2010-05-31 17:09:27 i Allmänt,

Åter till Morsdag, vi åkte igår till Elviscafét som ligger i Östmark strax norr om Torsby. För att vara ganska exakt så var det ungefär 15 mil från Vansbro.



Mamma är ju Elvisfantast och hennes drömresemål är just Graceland, Memphis och detta var det närmaste vi kom i år.... Cafet heter Memphis salong & café och jag hade googlat på det på nätet och fått mig en bild av hur det skulle se ut. Det var mycket mindre men med massor av Elvisprylar, fick till och med tag på en ljusstake som svärmor fick av Roine i morsdagspresent (Elvisfan även hon).

I taket hängde mer takkronor än i Tinas kök/lägenhet, vilket inte säger så lite!


Som sig bör fanns en jukebox, full laddad med Elvislåtar!


Det visades film med Elvis på en gigantisk storbildstv och vädret var TOPPEN!

Varför vi fikade ute istället för inne i den härliga atmosfären, ja det vet inte jag?? Det blev en snabb fika och två timmars bilresa hem igen! Det är familjen Berglund/Bergström/Hermansson det!! Både Tina och mor sov av utmattning på vägen hem, det måste ha varit finvädret i kombination med den nätta lilla bilresan för en kaffekopp med inplastat dopp.

Kommentarer

Postat av: Anna Pia Karlsson

Publicerad 2010-10-26 08:14:51

Hejsan :)



Vill bara meddela att jag måndagen den 6e december i rådom som ligger mellan torsby å östmark kommer anordna en stor rockfest där Svenne Hedlund från hepstars, tommy blom, Gert längstrand, BB cunningham, alicia helgesson å Elvis egen road manager joe esposito medverkar.. Blir en riktig julshow.. för mer info ring mig gärna på 073-0568136.. Kram Anna Pia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela