Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

DAGENS PLANERING

Publicerad 2010-05-02 11:15:26 i Allmänt,

En liten tjej frågade mig på Valborgsmässoafton vad jag egentligen gör med helgerna!! Hm, de nada tänkte jag då... Jag har ju inga intressern eller hobby what so ever, eller?? Direkt tänkte jag att hon frågade för att hon tycker att jag aldrig hittar på något, är tråkig och slö!! =)

Jag tänkte tillbaka på vad jag gjort de föregående helgerna och kom på att jag städat och röjt i både klädkammare, barnkammare och datarummet vilket jag sa att jag brukade göra! Och andra helger så brukar både hon och smågrabbarna komma på visiter som ibland sträcker sig över hela (eller flera dygn). Jag var nöjd över att komma på att jag gör lite mer än: ingenting!!

Då sa hon: -Ja Ann, du gör då allt som ingen normal människa skulle göra: Vilar du aldrig??


SÖNDAGENS PLANERING SER UT PÅ FÖLJANDE SÄTT:
1. Sova ut (men någon ringde 07.45 och förstörde planen, men sen tog jag igen det i soffan fram till 10.45).
2. Duscha
3. Tvätta
4. Hälsa på Anki och Elin
5. Städa verandan
6. Laga mat/matlådor
7. Delta i planering inför jubileumsfesten


Punkt ett är ju redan avklarad och nu går jag direkt på punkt 2 och direkt vidare på 3:an!! Sen har jag sett på fejjan att Anki och Elin är och tittar på grodor med syster/moster så ev. påbörjas punkt 5 före 4 ;) Få se hur långt jag hinner i dagsplaneringen men ambitionen är att hinna med alla 7 punkter (Med lite tur tar Roine ansvar för maten?!?!).

Uppdatering kl. 13:30:
Sova ut = klart
Dusch = är nu ren och fin igen
Tvätt = ligger färdigtvättad och väntar på att bli upphängd
Hälsa på Anki och Elin = De har precis kommit hem från grodexpedition och ska äta, sen blir det en vända dit
Städa verandan = Öh, har jag skrivit det?? Nja blir nog en annan helg........
Lag mat/matlådor = Lådorna färdigpackade och resten uppätet (rap)
Delta i planeringen = Har gjort lite sammanställning av svar från deltagare, kvar är eftermiddagens planering!!

Kommentarer

Postat av: Tjeje´n som fråga SOM INTE ÄR LITEN

Publicerad 2010-05-03 14:40:02

Okej då vet jag :) :) :)

Postat av: Ann

Publicerad 2010-05-03 17:57:27

Jodå Jossan du är fortfarande liten!! =) Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela