Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

BAKSUG

Publicerad 2010-05-26 18:11:04 i Allmänt,

Idag slog jag till och köpte jäst, mjöl och vaniljsocker........ och ställde sedan in i resp. skåp/kylskåp, d.v.s jag tappade lusten att baka då jag klev innan för dörren! Men det kan nog hinnas (läs orkas) med en annan dag!!

Har ni känt vilket underbart väder vi har haft idag? Det är så varmt och gött att vårkänslorna bara spritter i kroppen! En annan som njöt av solskenet här om dagen var lilla Filippa!

Ibland vore det fint att vara hund: sova, äta, ta promenader, sova äta..... Eller; kanske inte!

___________________________________
Så här mycket vatten har vi haft i helgen:


Ja det kom lite vatten till en början men efter ett par deciliter så var det finito!

Igår kom iallafall herr Nilsson och har nu fixat till det hela så nu är det fullt ös i kranarna, MEN.......... det tar aldrig slut på våra hantverkarhistorer, vi har fortfarande problem med vattentermostaten så när vi duschar är det kontraster mellan 15-115 grader på några sekunder. Så herr Nilsson har lovat att komma åter till Långholn. Det är nog bara att ställa in autopiloten så kör Vansbros hantverkarkårs bilar hit av sig själva!!

Tina är på Ålandshav och smsade idag och frågade om vi ville ha något från taxfreen! OM vi (läs jag) vill, hahahha: Vinegum, dajm och lakrits!! (hon ringde när jag hade lunch och jag var lagom hungrig som ni kanske förstår). Det blir lördag hela veckan när hon kommer hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela