Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Allväder

Publicerad 2010-05-22 17:19:00 i Allmänt,

Idag måste väl alla varit nöjda (utom Kristin som vill ha snö;-)
Glassigt solsken och spöregn inom loppet på några minuter vände det skulle jag vilja påstå.

Idag blev det Malungs marknad helt appropå, jag gillar den marknaden mer än Rättviks har jag kommit underfund med (kan bero på att jag hade mindre ont idag än när jag var till Rättvik!?!?).

Det visade sig tidigt att Viktor hade jätteblöta strumpor på sig (detta p.g.a hans skor fortfarande var blöta sedan båtiläggningn igår kväll). Jag tog och hängde ut dom på tork fram till Almasjön sedan var de torra och fina igen. Det syns också att Viktor och jag är släkt: vi gillar båda att liksom Pippi Långstrump ha olika strumpor på oss (Till Tinas förfäran).


Det hela började med en shoppingtur i Vansbro och därmed var fikarasten i Almasjön ett faktum


Det var nästan sju sorters kakor, Tina måste ha varit väldigt sugen då hon gick in på Konsum...

Ett sånt här litet "bås" tycker Lottie att Micke ska snickra till henne inom en rimlig tid för trevliga fikastunder ute hos dom.


Vi var full partybussen med folk och intressena när vi kom fram var många, det börjades vid schlurpyståndet.


Själv tyckte jag att det här ståndet var trevligare:


Medans Roine skulle ha föredragit det här (om han hade varit med vilket han tack och lov inte var för då hade det följt med en loppig mössa hem)...



Jossan var spekulant på de här brillorna men de fick tack och lov hänga kvar de också



Sanna hon fick agera provdocka och när hon väl provat X antal plagg kom Tina och Lottie på att de inte ville ha någon av dem.....?!!?`


Det var fullt i klädtältet ett tag (det regnade så det var bara bra)


Själv köpte jag mig en ny t-shirt så nedan kommer de efterfrågade bilderna..........

(Herregud till att se ut, jag fick lov att avpersonifiera mig själv...)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Få se hur den här t-shirten sitter om två månader strax när storken förväntas komma??
Ni kan från och med nu kalla mig för BulAnn!!

Det blev också ett par foppatofflor, en annan tröja, cocosbollar och tunnbröd!! Foppatofflor har jag alltid sagt att jag aldrig ska ha, men man ska ju som ni säkert vet aldirg säga aldrig (när ni nu har sett bulan så förstår ni varför jag köpte dom)!! God afton gott folk!

Kommentarer

Postat av: Anna j

Publicerad 2010-05-23 00:05:37

Tjockis!! :) nejda! mycket gullig och stor mage! <3

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-25 05:15:01

Blir det en grabb måntro?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela