Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Vissa städar ut julen

Publicerad 2010-01-04 18:33:48 i Allmänt,

jag, jag städar ut Roine. Varje måndag när min kära make har åkt till Norge så är det sååå skönt att städa huset! Alla hans prylar/väskor/skor i storlek 47/jackor mm liksom försvinner och jag får skapa mitt eget utrymme, städa det så mycket eller så lite som jag vill och så är det jag själv som ev. stökar till! Jag vet inte, det är svårt att förklara men det är skönt att städa när gubben har lämnat bygnaden! =)

Vi har inte samma synsätt på det här med att städa/dammtorka/plocka ihop/ta reda på tvätt mm. Så det är lika bra att göra det när jag är själv hemma så slipper vi bli osams. Jag hoppas att ingen missförstår det här, för jag älskar ju min make och han är bra på alla sätt och vis, men när det gäller just städning så är vi inte alls på samma planet!


* * * * * * * * *

Jag gjorde igår upp en plan över mat och motion, förutom det överhoppade gympasset idag så har jag skött motionen. Jag hoppade över gymmet p.g.a hungerkänslor som var svårmanövrerade och krävdes omedelbar åtgärd, men jag ska ta igen det på motionscykeln ikväll.

Idag stod det bakad potatis och kesoröra på menyn! Med tanke på att vi inte har någon ugn än, så blev det en microbakat jolpäron så efter 23 minuters körning i micron så är nog jag självlysande vid det här laget av all strålning jag fått i mig. Men gott var det. Kesoröran gjorde jag blandat med färska ärtskidor, rostbiff och lite kryddor! Så nu är matlådan till morgondagens lunch kirrad! (Jag hinner precis tappa det självlysande skenet i morgon då jag fyller på med en ny potatis och lyser ett dygn till).


* * * * * * * * *

Det är ju dag före röd dag igen i morgon. Då har vi möjlighet att sluta kl. 12.00 om arbetet så tillåter. Men jag min lilla ärthjärna tog åt mig ett hembesök i NÅS!?! klockan 14.45, clever girl! Så det blir till att jobba till minst klockan 16.00. Men jag är ju ensam hemma och har ingenting på programmet så jag hinner nog ta ut mina stackars komptimmar vid annat tillfälle i år, de lär ju ska behövas =) =) =)


* * * * * * * *

När jag kom hem från jobbet idag så fick jag nästan rimfrost i rövskägget, det var 12 grader inne!!! Men nu är det härliga 20 grader igen!! Sitter här och myser. Dessutom har jag lokaliserat liklukten inne i datarummet! Det var en påse potatis som sett sina bästa dagar och låg och flöt i sin egen saft i en plastpåse. Någon som vet hur det luktar?? Annars har jag ett doftprov ute i soptunnan!
 

* Det doftade som en gammal förruttnad kroppsdel! Var rädd för att det var husmusen som gått och dött här inne.

* * * * * * * *
Snart kommer Åsa B hit med sin laptop, jag ska hjälpa henne igång med CSN inför hennes frisörstudier. Det lär väl bli att kosta en klippning framöver eller vad tror ni?? =) Men hon ska se på skidåkning först!!?? Ja jag säger då det, hon är hel sporttokig, helt olik mig! Men sen är hon ju släkt med Gunde också.


* * * * * * * * * *
Medans jag satt här och skrev på min lilla blogg började det att låta så skumt i pannan, det var supervarmt inne (det har stigt till 23 grader på nolltid)
och blombladen började lossna från vår "sprätt iväg blomma". Då slog det mig; kokar!!!!!!!!! Jag har bara lassat i ved i pannan och inte alls tänkt på hur många grader den var uppe i.... inte bra. Sprang ut i pannrummet och mycket riktigt: 100 grader blankt och världens brasa på gång. Ner med spjället och på med varmvatten! Snacka om att jag fick tillfälle till att diska det jag hade lämnat tidigare i eftermiddag. Ingen ursäkt längre, bara att ta tag i det sista! Så inget ont som inte har nått gott med sig! =)

Hej på Er för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela