Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Vatten, bara vanligt vatten

Publicerad 2010-01-27 18:43:52 i Allmänt,

Idag ska Kisse ha en eloge! Han har kopplat in vattnet och satt dit kranen i köket! Kallt vatten: voila, bara att spola lite snabbt i kranen och ta ett glas. Det att ta ett glas, har inte varit helt självklart heller, då det inneburit: disk! Men nu är det ett smärre problem, det också, fast vi bör ju vara försiktiga med att få vätska på väggarna innan kaklet är på plats. Men det är en petitess, eller hur det nu stavas!


Elektriken tog en kik idag också, han påstår att det kan finnas en ljusning, men först är det en del jobb förstås. Halvpanelen bör komma på innan nästa vecka, golvlist lika så. Okej, det lät inte så mycket helt plötsligt. Och sen gipsskivan som jag nog nämnde igår också ja. Får väl ringa in en "handyman"



Idag var det ju en del snö, så gården krävde en rejäl snöskottning! Tack gode gud för fyrhjuling med plogblad!!! Det går ju som en dans, man hinner inte en bli svettig, annat var det för två år sen när snöskottningen en dag som denna hade tagit cirka 2 timmar. Då jag backade in fyrhjulingen igen såg jag plötsligt: bänkskivan, den fruktade. Den gamla alltså låg kvar! Jag ringde upp snickarNiklas från Karlstad och frågade om han hade glömt den, men han ansåg att det var skrot och valde att inte ta med den ens. DET blir en fin skiva till pannrummets bänk, yea!! Inget ont som inte har något gott med sig.

Nu är jag barnvakt åt två små liv, och de ska precis till att få kvällsmat så jag måste tyvärr kila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela