Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Välkommen år 2010

Publicerad 2010-01-01 18:49:49 i Allmänt,

Så var det nytt år igen, allt känns precis som igår.... Förutom kondisen som försämras från dag till dag! Jag och Monica har travat runt Dala iallafall, och NU SKA VI FÅ IN DET PÅ RUTIN IGEN... igen.

Igår hade vi det sååå trevligt så.

Nyårsmenyn såg ut på följande sätt
Förrätt:

Supergod skagenröra som jag skulle kunna äta idag också...

Varmrätten:
Strimlat fläskött, pepparsås, ris och massor av grönsaker

Efterrätt:

Den underbaraste godaste efterrättskakan jag ätit, med kladdkaksbotten, chokladtryffel, annan vit smet (ja inga snuskiga tankar nu) och så chokladdoppade wahlnötter på toppen.

* * * * * * *

Vad hände då? Ja förutom att vi åt en hel del, som ni säkert förstår av ovanstående beskrivning av supén så hände detta!
                                    
Jag rockade fett på följt,  Viktor visade sitt nya stall      Robert skötte disken


           
Vi spelade Bondespelet mellan maten och tolvslaget så Ni fårstår att det var ett riktigt låååångdraget parti (och ändå hann vi inte spela klart)!

Hur se pojkrum ut idag, det var en fråga jag fick svar på under kvällen!
   
Ungdomen av idag, bössor/spindelmannendräkt, barn på golvet och en Leksandsklocka???

* * * * * * * * * * * * * *
En kall vinternatt som nyårsafton krävde att man klädde sig förståndigt, så vad passade bättre än en ursnygg, moderiktig mössa i vacker skogsgrön färg som denna?? (Ja, jag är IRONISK)!

P.s till Roine, en vacker dag får du sätta ut efterlysning på mössan och jag lovar att du ALDRIG kommer att hitta den igen!! Möjligen en liten hög av aska....

* * * * *
Raketer brände vi av också, de som jag och Roine införskaffat var VÄRDELÖSA!! De flög upp i himlen och sen hände inget mer.. och det var de bästa. Den som var sämst flög inte alls upp i himlen utan stannade kvar här på jorden och kom sen efter oss........... En av oss tog betäckning i planläge!!


Andra av oss (läs TINA) hittade rånarluva kvällen till ära!



Och före det: peltors hörselkåpor! Inväntade ett mindre inbördeskrig tror jag.......




* * * * * * * * * * * * *

* Jag kan förstå om Ni tror att det blev en riktigt vild fest, men jag lovar: Polisen behövde inte rycka ut till vår lilla sammankomst!!

Än en gång kan jag konstatera att vi är ett gäng galningar!

Från mig till Er alla: En god fortsättning på kvällen och på året 2010



Må detta bli det lyckligaste året i mitt och ert liv





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela