Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Så var det söndag igen......

Publicerad 2010-01-24 17:25:07 i Allmänt,

Bowlingen gick bra, jag vann iallafall i mitt lag!! *phu*. Jag är något av en jättedålig förlorare =)

Men totalt var det morbror Per-Åke som tog hem segern och Emma i barnklassen.

Vi hade full action inne i hallen, med spelare på alla banor och bara glada miner, förutom då en och annan missade helt och sköt i rännan! Jag fick någon enstaka strike men de var rätt sällsynta vill jag mena. Måste har varit lite vinda och sneda klot.

Thaimaten var okej, lite dåligt med drag i sötsura såsen, men efter att ha fått in en hel kuppa med chilisås så var det löst. Tina hon tyckte det var värdelöst för hon fick inget ris!!?? och lite sås!!??! Vadfals, har hon inte mål i mun?? Jo det hade hon det kan jag intyga, och mer och mer mål i munnen ju längre kvällen skred. Jag var med dem till Grönalid och på Selins då festen fortsatte men framåt tolv så gav jag upp och åkte hem.

* * * *
Idag har Roines kusin med familj varit hit, två barn varav pojken är runt tre år och han gillade att spela Nintendo Wii!!! Sen lilla flickan som är 6 veckor, så go må ni tro, fast det var ju båda barnen självklart!!!

Lite fika sen blev det tacopaj gjord i vedspisens ugn. Det fungerar ju jättebra, jag vet inte vad jag har klagat på under de här 9-10 veckorna??? Det har ju inte gått någon nöd på oss direkt och möjligheterna till att laga mat har funnits rätt framför näsan på oss!!!!!!!!!!!

Nu har jag först lovat att följa med på friskis och svettis för att ta tillbaka det i nästa andetag. Jag fick lite ångest inför att komma tillbaka och valde att ta den lätta vägen. Det får bli promenader, kettlebells och soffan!!

Men först ska jag se förra veckans "Johan Falk" så jag kan se den här veckans film om några timmar.

Kommentarer

Postat av: Anki Forsberg

Publicerad 2010-01-25 19:41:15

Hallå

Hälsningar från Anna E; Blir inget kettlebell på onsdag. Hon ska till Umeå på begravning. Du får hitta på någon annan aktivitet istället.

Kram Anki

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela