Fru Bergström

Gott och blandat från mitt perspektiv här i livet...

Posten = våra trotjänare på vägen

Publicerad 2010-01-11 18:50:03 i Allmänt,

Ja Ni, plötsligt händer det och jag har konstaterat att vår postlåda INTE ligger med på Posten Vansbros lista över de 10 bäst strategiskt placerade lådorna i kommunen.

I fredags hände det sig att postiljonen "råkade" komma ner i diket då han satsade på vår brevlåda. Han tillkallade hjälp varför det kom ytterligare en postiljon, Roine såg problemet nere vid vägen och lullade i sakta mak ner och frågade om hjälp behövdes! Givetvis sade de två uppgivna postanställda killarna ja. Roine tipsade om hur han brukar göra i skogen när de kör fast:
De brukar ta en TIMMERSTOCK och lägga under bilen och sedan LYFTER DE UPP BILEN. De båda grabbarna tackade vänligt men bestämt nej till erbjudandet. Jag frågade så här i efterhand var han skulle hitta timmerstocken, men det var inget problem för det var ju bara att ta motorsågen och kliva ut i skogen!?!? Okej.

Iallafall, med gemensamma krafter, draghjälp från den postbil som hade alla fyra hjulen på vägen och en draglina fick de upp bilen och arbetet kunde fortgå.

Problemet med vår brevlåda är att den står jävligt dumt, med diket direkt bredvid och när snön ligger vit så kan det vara riktigt svårt att gissa till vart vägen tar slut, eller nått.

Idag, måndag, så fick Roine ett brev från Posten... Ett äkta hederligt kuvert med namn och adress skrivet med äkta handstil! Det Ni i datans år. Och det står "Tack för hjälpen". Nu får det bli torsdag så han kommer hem och öppnar.............. Spännande värre, jag ska inte säga något heller utan det får bli en överraskning!

Men i fortsättningen kanske Posten får använda denna farkost då de ska leverera våra räkningar och reklamen!

Bara släppa ner posten i nära anslutning till vår trapp! Bra idé va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann Bergström

Jag är en 39 årig dalkulla som i stort sett har fått kämpa för allt jag vill få till. Men framgång och lycka faktiskt. Ingenting kommer gratis men med envishet och ibland lite hjälp kan man komma långt. Efter att ha varit gravid fem gånger har jag och min man nu två underbara flickor. Ida och Ellen. Utomkvedshavandeskap x 2, stora viktnedgångar utan och senare med hjälp (GBP), två döttrar, resor, mat, vänner, vardagsliv mm är vad denna blogg handlar om.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela